tisdag 26 januari 2010

Förra veckan

Alla andra människor blickar så piggt framåt, men jag gillar att blicka, eller tokstirra bakåt. Förra veckan hade jag noll koll på dagarna. Den här veckan är visserligen bara i sin linda men attan vilken koll jag har. Det kan bero på att det redan idag, på rätt dag, serverades en favoriträtt i matsalen här på jobbet. Raggmunkar! Smaka på ordet, om du inte råkar ha en tallrik raggmunkar framför dig, för då kan du ju smaka på dem. Men ordet! Ragg-munkar. Jag undrar vad de munkarna gjort för något?

Vet du?

6 kommentarer:

sweetmama sa...

Hi hi ja undra vad raggar munkarna gjort för sit namn ;o)
Men visst är det gott med riktigta ragg munk inte pulver varitanten utan gjorda med potatis och rårörda lingon till

nillas liv på pinnen sa...

Raggat, kanske...?
Men jag vet inte.

Maj Korner sa...

Hmm.. jag såg dig inte!

Åt raggmunk i matsalen på jobbet jag med. Nämligen.

Tänk om vi skulle jobba på samma ställe utan att veta om det!

Singelmamman sa...

Sweetmama: Äkta vara ska det vara.

Nilla: Min teori också. Men det finns inte någon motsvarighet för nunnor.

Maj: Hm, ja då är det ju bara för mig att kolla om någon ska åka till Nya Zeeland snart. Själv kan du ju fråga efter hon som gillar champagne! :-) Eller så är det Raggmunkens dag idag.

Agneta sa...

Raggmunk?! Jag älskar raggmunk! Det var min favoriträtt i bamba och jag kan fortfarande längta tokmycket efter just raggmunk! Måste göra egna någon dag! (Va? Skrev jag just det där? Det måste vara en hallucination eller något)

En som inte heller gjort raggmunk någon gång sa...

Stort o smått: Jag inbillar mig att det är plättlätt att göra, prova du och berätta sen.