måndag 25 januari 2010

Inte en näktergalning precis

Väcker tuppen när jag skuttar upp ur sängen. Mitt nya liv börjar perfekt! Hänger hallmattan jag tvättade igår. Kommer iväg och tränar som planerat. Kommer inte i tid till jobbet, trodde inget annat heller. Väl på jobbet får jag rummet städat inklusive dammsugning. Så jag måste tyvärr sitta hos kära G en stund och prata. Fåglarna har fått pippi och låter både pilska och pigga. Skriker i näbben på varandra. Börjar nästan tycka att det är härligt att se morgonen gry. Nu snart lunch och en promenad. Det kan inte vara måndag idag.

Jag skulle hämta kaffe vid en av våra automater nu på morgonen, lampan vid automaten styrs av händelsecell, så den tänds när någon kommer dit. Det var mörkt när jag kom, det var mörkt när jag stod där, det blev ljust när en av mina arbetskamrater kom.
En fråga bara, har du också en känsla av att du är osynlig?

5 kommentarer:

Daniel sa...

Tror alla e osynliga emellanåt!

Singel i storstan sa...

Vi har såna där lampor på toaletterna på jobbet. Ibland får jag hoppa och stå och vinka för att den ska vakna.

nillas liv på pinnen sa...

Det är för att du är så smal och smidig, eller nåt.

Börjar du nytt liv idag förresten?

Maj Korner sa...

Hörrudu "singel i storstan"...

Dig vill jag inte komma efter till toaletten!!

Singelmamman sa...

Daniel: Så är det, och vissa dagar är jag mer osynlig än vanligt tydligen.

Singel: Vi måste ha liten utstrålning.

Nilla: Eller hur! *eller inte...* Nytt och nytt, hm jag vet inte det, dammsugaren får stå kvar ett tag, för det var väldigt smidigt att kunna dammsuga bort gruset när jag kom hem.

Maj: ha ha. jag hoppas Singel hoppar innan hon börjar utnyttja toaletten.