söndag 10 januari 2010

Helgen

Gårdagen bjöd på både träning, egen tid i stan med både klämma på kläder och ett glas vin på mysig krog. Dagen innehöll även bio med kära vännen och stora tonåringen och färga hår på den andra tonåringen. Alltså en mycket omväxlande dag och trevlig. Eller rar som en i min bekantskap skulle säga. En rar dag. Låter fint.

I dag åker julen ut, äntligen och inte en sekund för tidigt. Granen barrar så vi kommer hitta barr ända fram till nästa jul, oavsett hur väl jag städar. Dessutom ska jag passa på att frosta av frysen nu när jag kan ställa ut alla matvaror på balkongen utan att de tinar.

Sista biten cheescake och alla julkakor som ligger och skramlar ska ätas upp, och jag tror visst jag har en skvätt glögg kvar också. Den delen av städningen tror jag blir lättast att göra.
Ikväll ska jag sen sitta med mina tonåringar i soffan och njuta av sista dagen av ledigheten.
Hm, vi får väl se hur det blir med soffmysandet. Hittills har jag mest sett tonåringarna vid måltider och när jag tvingat dem till lek med mamman sin.

Men först, en kopp te till och läsa ikapp lite. Och försöka leva upp till den här bilden av den präktiga mamma jag just gett dig.

5 kommentarer:

Agneta sa...

Snart är helgen slut.
Det känns skit.
Jag vill vara ledig.

M. sa...

Låter som ett okej upplägg! Blir nog en bra dag!

Fast jag hade skippat frysen och tagit det nästa helg ;)

Singelmamman sa...

Stort o smått: Nu är glada julen slut, slut, slut! Julegranen kastas ut, ut, ut!... nynnar. Det är i alla fall positivt.

M: Ja, jag med igentligen, men tänk om inte kylan håller i sig.

nillas liv på pinnen sa...

*känner att du är perfekt*

Singelmamman sa...

Nilla: Ha! Jag visste att jag kunde lura någon!