lördag 23 januari 2010

Sonen inte helt med på noterna

Säger åt sonen att jag lovat bort honom till Lilla Blå som tyvärr bor alldeles för långt bort från oss. Men min kära tvillingsyster med familj bor ju närmare och svågern är också en bra bit över havet. Kanske Lilla Blå kan nöja sig med honom? För övrigt var min sons kommentar över bortlåningen en trött blick och ett VA? Vad är det med dagens ungdom, var finns entusiasmen!?
Har lovat yngsta tonåringen att vi ska åka till Farsta shoppingcentrum när jag har duschat, vet inte när det kan bli. Nu är det två timmar sen jag kom hem från träningen och bara andra koppen te avklarad. Kanske jag ska kolla om jag har några pengar. Nya kommer ju inte förrän på måndag och det är mycket långt dit kan jag säga.

5 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag har spionerat på mina tonåringar och de kan vara VÄLDIGT entusiastiska när jag inte är i närheten. Kanske är det så med dina också?

Mofsan sa...

Jag kan följa med!! Jag har shoppingsabstinens ju samt att jag är sällskapssjuk.*hoppar upp på sparken*

Realisten sa...

Jag är inte heller entusistisk. Innebär det att jag ingår i gruppen ungdomar? *hoppas*

Realisten sa...

Titta, jag kunde inte ens stava rätt till det där ordet.

Singelmamman sa...

Nilla: Ja, jag tror absolut att det är så för mina också. Just nu ska äldsta iväg till en kompis och sova över och vips, sicken energi!

Mofsan: Ledsen, men vi väntade och väntade, men såg ingen Mofs på spark så vi åkte utan dig. Nästa gång kanske?

Realisten: Entusistisk är inte jag heller, och ja, jag är övertygad om att du är tonåring i själen. Stava behöver du inte förrän vi kommer till Start...