söndag 10 januari 2010

Lite stämningsfulla bilder

Singelmamman vill inte vara sämre än någon annan av alla bloggare som så förtjänstfullt lägger ut sina finstämda bilder på granna granar. Så här kommer även Singelmammans gran.

Den lilla svarta högen mellan den gula dammsugaren och tjocktv är den av Singelmamman så fint ihoprullade julgransbelysningen. Singelmamman tänker; även nästa år ska det vara ett äventyr att få upp belysningen i granen.

Sen tog Singelmamman av alla grenar på granen. Den blev som lite naken då.








Allt detta var möjligt tack vare riktiga verktyg, kolla här så snygg Singelmamman är!

12 kommentarer:

Agneta sa...

Snygg trädgårdshandske!

Lilla Blå sa...

Nog var det stämningsfullt alltid. Den där sista bilden, tagen ur sitt sammanhang, ser ut som något ur en thriller. En lågbudget-thriller visserligen, men ändå. Intependent kallas de visst. Jag blir vederbörligen skraj.

Lilla Blå sa...

Nej, inDependent ska det vara.
Förlåt, men jag blev ju så skraj.

Lilla Blå sa...

Vad jag tjatar om att jag är skraj.
Nu ska jag sluta.
Samt tända alla lampor här hemma.

Singelmamman sa...

Stort o smått: Jag är själv mycket stolt över just trädgårdshandskarna. Har dock ingen trädgård men det vet ju inte handskarna ngt om.

Lilla Blå: Kära vän! Du om någon behöver inte vara skraj. Du bor för långt bort.

Veronica sa...

Hahahhaa, så där såg vår gran ut också. Efter att vi konstaterat att det var den som luktade kräks, fick den inte vara kvar inomhus längre. Pinne blev den. Och pinnved. *s*

Singelmamman sa...

Yasha: Tänk om jag haft egen öppen spis. oj vad jag skulle elda!

nillas liv på pinnen sa...

Det var den snyggaste handsken jag sett. Vårgrön.

Nell sa...

Fråga till Yasha: Hade ni köpt en kungsgran? Dom luktar definitivt inte hallonsaft!
Själv drar jag mig för att kasta ut granen... bestämmer mig VARJE ÅR för att bara riva ur och slänga alla glittrande lametter, men VARJE ÅR står jag där och lägger dom i snygga högar för att spara till nästa år. Evighets-pill. Dumsnål är vad jag är.

Veronica sa...

Nell, visst hade vi köpt en kungsgran, men den här luktade värre än någon annan gran för den drack inget vatten. Vattnet och granen hade ruttnat i foten. *urk*

Singelmamman sa...

Nilla: Tackar! Den livar upp min lilla balkong, och mig.

Anonym sa...

Om du har fått de där handskarna via avsändaren har vi kanske gemensamma bekanta...

/ME