tisdag 5 januari 2010

GI brunch

Har just ätit en härlig brunch bestående av grönt te, omelett, lax, köttbullar och salami av bästa sorten. Nu en timme kvar på den här arbetsdagen, sen är jag LEDIG ända till den 11 januari. Och under den tiden ska jag passa på att fylla år. Så jag ska gå och köpa lite mousserande eller champagne, eller båda delarna.

Vad jag inte förstår är hur man gör för att ha så lång ledighet och koll på alla måltider. Jag menar, att planera för en middag är svårt, men jag börjar kunna det nu. Men att planera för fem frukostar, fem luncher och fem djävla middagar! Det är omänskligt. Jag köper mig fri på fredag kväll, ut och äta med tonåringarna och vännen. Men resten av dagarna? *suckar mycket högt*

2 kommentarer:

Agneta sa...

Gott det låter! Nu blev jag hungrig.
Och sugen på champagne! : )

Singelmamman sa...

Stort o smått: Ja är också sugen på champagne. Igen. Märkligt...