måndag 25 januari 2010

Nu gör jag så här

Känner mig helt plötsligt genomfrusen och väldigt, väldigt trött. Konstigt, för den här mndagen har varit ovanligt bra. Det är klart, punkten "jobba på jobbet" har ju varit en sanning med modifikation. Men annars så, och dammsugaren... helt plötsligt förstår jag varför den ska stå framme flera dagar. Så lätt det blev att ta hand om det hemska gruset i hallen och slippa få in det i hela lägenheten. Imorgon ska jag nog masa mig ner i tvättstugan och hämta hallmattan.

Imorgon ska jag köra äldsta tonåringen till öppet hus i Kärrtorps gymnasium. Det är gymnasieskolefavoriten. Jag återkommer i morgon. Inte så ny, det blir samma gamla Singelmamma. Men jag kommer att ha bytt trosor i alla fall. Alltid något.

4 kommentarer:

Magica de Hex sa...

Bra där att byta trosor varje dag. DEt gör jag också. Numera kan jag öppna min nya garderob och dra ut en rådback så ligger alla mina trosor där fint ihopvikta. Snacka lyxigt! Du kan ju få låna min sambo, han är grym på garderober! Kul att du tittade in hos mig! Här var det också gemytligt, jag kommer tillbaka!

Singelmamman sa...

Magica: Lån av sambo låter bra. Jag är hopplöst dålig på förvaring.

Daniel sa...

men så ståkigt å råddigt det låter- borde sy å knåda ihop lite lådor!

Singelmamman sa...

Daniel: Ja kom hit och fixa mina lådor. Men kan man sy ihop lådor?