tisdag 5 januari 2010

New York och vargdebatt

Ligger och jobbar i soffan. Tar dagens första paus för lite bloggläsning. Och för att slänga ett öga i SvD. På första sidan i tidningen läser jag att vi som kommer från Europa och reser till USA nu ska skannas in på bara skinnet. I jakten på terrorister. Jag har då inte ätit någon terrorist den sista tiden och kommer akta mig för det innan jag och tonåringarna åker till New York i april.
Dumt är bara förnamnet! Och nä jag vill självklart inte sprängas i luften när jag flyger, eller någon annan gång heller för den delen. Men terrorismen drabbas nog inte så himla mycket av att det skannas och undersöks in på bara kroppen på alla.

Ett annat hett ämne är tydligen vargjakt, själv är jag inte alls för att vargen ska jagas, inte så länge det är så få vargar. Och ja, jag är mycket medveten om att några renägare drabbas hårt. Men jag tycker det är värre med kamphundar och andra galna hundar som finns i vår absoluta närhet.
Uppdatering: Ska ju självklart länka till Peter Barlachs vargdiskussion

Så där ja! Nu kan du tycka till, om du vill.

6 kommentarer:

Mofsan sa...

Tack ska du ha ...
Jag tycker att det är bra att du ger oss tillfälle att tycka till.. Undrar just bara vad jag ska tycka??*klia skalle*
Ok då tycker jag att din blogg är kulig att läsa -därför kommer jag hit. Resten får nån annan debattera om ;)
Jag måste ha mer kaffe.

Singelmamman sa...

Mofsan: Bra tyckt!

nillas liv på pinnen sa...

Jag vill då inte bli scannad in på bara skinnet! Tänk den pilot som sett mig naken innan han ska flyga! Han kommer krascha rakt i Atlanten, sanna mina ord.

Och vad gäller vargarna så tycker jag att de har rätt att leva. Frågan är om jägarna har det. Isåfall måste de gå i terapi först och lära sig att man inte löser några konflikter med våld.
*tycker*

Singelmamman sa...

Nilla: Ojdå, ytterligare ett viktigt argument för att inte skanna! Jag vill inte krascha. Håller med dig. I båda fallen.

Anonym sa...

Scanning för säkerhetens skull - OK då.

Men vargjakt - INTE OK!

Singelmamman sa...

Annabellan: Fast tyvärr tror jag man bara flyttar problemet, terrorismen löser ingen bara för att alla andra människor får det jobbigare.