tisdag 26 januari 2010

Åh, ååka pendeltåg...

Fast som vanligt tog jag t-banan i morse, som var sen, ja t-banan alltså. Eller så var det något annat fel för det var alldeles för mycket folk. Som grädde på moset, lök på laxen knöade sig en hel skolklass tonåringar sig in just där jag stod. Sittplats för min del var inte att tänka på. Men hur det nu var så var skolklassen fantastiskt stillsam, om än pratiga. Suck, så mycket de där unga har att säga till varandra på morgonen. Jag hade skavsår i öronen redan vid Swedmyra.

Men som sagt, skolklassen var det inte ngt fel på, däremot, de vuxna männen. Helvete så mycket hål i huvudet en del har. En man bokstavligen trängde sig in och puttade bryskt undan några tonåringar och annat löst folk. Trots att föraren bad folk att vänta och sa att det kommer ett tåg till precis bakom det här. Inte nog med det, i trängseln där rörelsefriheten inskränkte sig till att på sin höjd blinka lite lätt med ögonfransarna, så bestämmer sig mannen för att fortsätta läsa sin tidning som om inget hänt. Prassel, prassel och upp med tidning. Dessutom hade han sin gigantiska ryggsäck käckt kvar på ryggen vilket gjorde att de närmaste tjejerna fick den i huvudet så fort mannen rörde sig, och det gjorde han mycket. Hänsyn mannen, visa lite djävla normal hänsyn!

2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Usch för vuxna män, säger jag bara.

Singelmamman sa...

Nilla: Håller med dig.