fredag 22 januari 2010

Vaken

Det känns som om jag håller på att vakna. Äntligen, det har bara tagit drygt en vecka. Men det är klart jag har ju sällan bråttom så det är väl i sin ordning. Tyvärr har arbetslusten inte vaknat ännu, men skam den som ger sig.

Har försökt övertala tonåringarna att vi ska åka skidor i helgen, utför, inte träna inför Vasaloppet. Men de var inte alls sugna på det. Funderar på att åka ändå.


I övrigt känns det som om jag börjar komma ikapp dagarna också. Är helt övertygad om att det är fredag idag.


Och du som är lite känslig för att vi kvinnor blöder ungefär en gång i månaden kan sluta läsa här.




Upptäckte när jag kom till jobbet att min binda har släppt och jag har blodat ner mina trosor ordentligt. Är det verkligen fredag?

Har din morgon startat bra?

3 kommentarer:

Petra sa...

Johan Rheborg sade en gång att man aldrig ska lita på något som blöder kraftigt en gång i månaden och ändå inte dör...

fjortisensmorsa sa...

Härligt att det finns fler förvirrade själar..och inte bara jag. Vaknade fel tid och var pigg-fattade inte ens i vilken världsdel jag befann mig..men sedan har det flutit på bra! ;-) Ha en skön fredakväll!

Singelmamman sa...

Petra: Johan är bara avundsjuk

Fjortisensmorsa: Förvirring verkar vara mitt mellannamn just nu.