söndag 17 januari 2010

Jag hör hur det ropar

Mitt jobbrelaterade papper som ligger bredvid mig i soffan. "strategi om ..." gäsp. Nä ett glas champagne och lite choklad hade passat bättre. Synd att jag har vit månad och ska ut och köra vid 20-tiden. Det sista vill jag nu förtränga, mamma och styvpappas fel. *irriterad* Skulle nog ha gjort som kära vännen sa, köpt ngt mumsigt att mumsa på när jag är hemma igen. Men det får bli te och ett kex med ost. Gott så. Jomenvisstsörru.

Snart syns det på hela mig hur jag förfaller till det präktiga hållet och snart har jag bara bekväma och fotriktiga skor också.

8 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Skulle det vara sämre på något vis?
En Singelmamma är en Singelmamma om än i fotriktiga skor!

Singelmamman sa...

Nilla: ha ha, helt rätt. Bara lite trötthetsironi...

M sa...

ta ett glas champange och sen ringer du en taxi.

PS skor ska vara sköna DS

Lilla Blå sa...

Fotriktigta skor är det sexigaste som finns.

Singelmamman sa...

Mona: Ja, på allt!

Lilla Blå: Önskar det vore så på mig.

Veronica sa...

Uach, vilka tankar du tänker. Sluta tänka så. Genast. Jag får associationer till 70-talets Jordskor och mammas gröna-vågen-flytt ut till ingenstans. *ryser*

Sluta genast, vit månad okej. Fotriktiga skor... underkänt. *muttrar*

Vita sa...

Jag gillar det lediga uttrycket "jomenvisstsörru". Kombinationen vittnar om både nordsvenska och stockholmska influenser

Singelmamman sa...

Yasha: Ha ha, så illa tycker jag inte det är, men håller med, fotriktigt är lite trist.

Vita: Det är en helt rätt iaktagelse! Stort A eller vad det heter nu för tiden.