fredag 1 januari 2010

Ojdå

Tröttnade på mig själv och min trötthet och tog vän och återvinningsskräp i händerna och gick för att slänga allt. Ja inte vännen naturligtvis. Tog en kort, men så välbehövlig promenad och gick till affären för att köpa tandtråd. 280 kr! Dyr tandtråd. Eller så kan det ha varit Ben&Jerry glassarna, eller de fem kilo apelsiner, eller något av allt de andra jag handlade som kostade pengar. Vad vet jag?

Nu ska jag skrämma upp lite mat från festen igår, tjatade självklart till mig en matlåda av värdinnan. Det sista jag gjorde innan taxin kom och körde hem oss. Mitt minne säger mig att taxichauffören var en dyster person. Men det kanske jag också skulle vara om jag tvingades köra fulla och gapiga människor sista natten på året.

5 kommentarer:

Veronica sa...

Ja, usch vad det är dyrt med tandtråd! De måste ha slagit in fel pris i kassan, eller hur?!?

*hehe*

Agneta sa...

*vinkar lite slött då jag inte har något käckt att skriva*

Singelmamman sa...

Yasha: Ja det är så märkligt, måste väl skapa något uppror eller så.

Stort o smått: Vinkar nog ännu slöare.

Realisten sa...

Inte ens champagne i dag?

Singelmamman sa...

Realisten: Inte en chans! Så då förstår du att det är illa...