söndag 28 november 2010

Visst är det söndag?

Tänkte bara att det vore kul om jag vi en enda gång skulle kunna överaskas och det inte alls var söndag redan utan det fanns en extra ledig dag på lut. I jul ska jag bara vara ledig de dagar som är röda, plus dagen efter min födelsedag eftersom det är en klämdag. Men idag är det alltså en vanlig söndag och jag och tonåringarna åker till min mamma och grattar henne, för att hon fyllt år. En av presenterna kommer hon att gilla i alla fall. Och så får vi säkert vaniljglass till efterrätt. Det har vi fått de senaste tvåtusentio gånger vi varit där.

8 kommentarer:

Fru Venus sa...

Glass på vintern!? Ha en så bra dag det går ;-) Kram

Snokis sa...

Jag tycker att det borde vara tre veckor mellan söndag och måndag, varje vecka.

Tant Grön sa...

Helgerna är för korta. Förfäderna kämpade för 8 timmars arbetsdag, kanske ska vi kämpa för 4 dagars arbetsvecka.
Om mat man inte behöver laga själv alltid avslutas med glass så är det nog bara att gilla läget.

Singelmamman sa...

Fru Venu: japp kall glass i snöstorm.

Snokis: Håller med.

Tant Grön: Vi gillar läget.

Elin Damberg sa...

Haha. Vaniljglass är gott. Om man dränker den i chokladsås alltså.

Jag trodde också (?) att det var lördag idag. Och jag har också varit en tur ner till lilla Ma. Dock utan tonåringar, och utan glass.

Kram!

The Queen of fucking Everything sa...

Jomen instämmer med föregående talare- vaniljglass ÄR gott! Och underskattat?

Märta sa...

De här söndagarna har en tendens att dyka upp alldeles för snabbt. För att inte tala om m å n d a g a r!!
Och klämdagar blev det ju inte så många iår, nej.. :(

Men du - ha en riktigt härlig 1:a advent!

Singelmamman sa...

Elin: Vaniljglass är jättegott. Absolut.

The Queen: Men inte ALLTID!

Märta: En mysig första advent så här långt.