fredag 26 november 2010

Mina bloggar

Jag skulle vilja börja meningen med: En alldeles jättespeciell blogg och likaledes jättespeciell tjej. Men det känns inte rätt. Det känns inte heller rätt att beskriva hur fantastisk hon är. Inte för att hon inte är det, utan bara för att det inte känns rätt för mig. Men speciell är hon, och hennes blogg. Och ett speciellt avtryck lämnade hon när vi sågs i söndags. Ett sånt avtryck som det blir av ens fötter i nyfallen snö, det finns kvar och leder vidare. Jag menar naturligtvis Realisten. Om jag skriver ett påstående i min blogg blir jag inte ett dugg förvånad om hon håller med. Och hon förstår det jag inte skrivit ut fullt tydligt. Jag tror vi är tvillingar. Fast hon är längre än jag. Och så har hon en fantastisk förmåga att lyssna ordentligt och tänka efter innan hon pratar. Där är jag ju precis tvärtom.

7 kommentarer:

Realisten sa...

Jag håller med! Hahaha!
Puss!
Jag blir lite rörd här så jag hittar ingen bättre kommentar, men när jag har tänkt lite så...

Singelmamman sa...

Realisten: :-)

Unknown sa...

Där fick hon ytterligare en följare.

Singelmamman sa...

Anna: Det tycker jag du gör helt rätt i!

Marie Rosenqvist sa...

Jo, jag läser henne också.
Gillar hennes sköna humor. Din likaså.
Jag suger bara på att kommentera.

/Marie

Singelmamman sa...

Marie: men du kommenterar nu.

Marie Rosenqvist sa...

Så sant... hi!

/Marie