torsdag 25 november 2010

Om att komma hem

Vi var på Golden Hits ikväll. Bord bokat i salongen med 70-tals show. Och maten var fantastiskt god. Först en hummersoppa som fick mun och tunga att jubla. Sen en grillad, mjäll laxbit med någon slags friterad potatismosgegga som var supergod. Jag  vet, jag lär nog inte bli tillfrågad för någon matskrivarspalt. Och till dessert creme caramel. Men eftersom den inte alls var lika god som Stadshuskällarens så kunde jag låta bli att äta upp hela den. Och så lite vin på det. Nu har äldsta tonåringen stängt dörren till badrummet efter att jag varit där. Jag kan förstå det. Fru Venus undrar om jag inte jobbar på mitt jobb. Sist jag kände efter så konstaterade jag att jag jobbar helst inte alls.

3 kommentarer:

Elin Damberg sa...

Amen vad f...

Jag säger som du (ungefär): nu har jag inte varit här på ett dygn och har missat ALLT. :-)

"...någon slags friterad potatismosgegga som var supergod..." Hahaha, joooorå, kom igen, klart du ska söka jobb som en sån där überpretentiös restaurangrecensent!!! Du skulle VERKLIGEN passa.

Jag kan tis och tors!!! :-D (Varför överanvänder jag plötsligt utropstecken??? Åh nej, nu har jag börjat överanvända frågetecken också!!!)

Hoppas du kommer ihåg att du i ett extremt svagt ögonblick sa att du kunde modella! :-) Jävlar vad många blyertsstift jag kommer att hålla i högsta hugg. Men som vi brukar säga: first things first. Vin och käk, alltså. Och liiiiite babbel.

Jag vet inte om du har förstått att jag bor lååååångt ut i förorten? Pallar du? Annars får jag ta mig åt dina krokar.

Och nu: din bild! Äntligen visar du upp din nuna. Skitsnygg är du sannerligen - MEN jag trodde du var mörk. Hur ska jag fixa det här? Det kommer att bli svindyrt i terapin. :-D

Jag ska försöka snoka upp din mejladress; den lär väl finnas här nånstans.

/den där Elin

Elin Damberg sa...

Nä, det gjorde den inte alls. Please give it to me. :-)

elindamberg@yahoo.se

Singelmamman sa...

Elin: Överanvänd alla tecken! Det gör jag med. Och det var absolut inte något svagt ögonblick. Jag modellar absolut. Men så snygg är jag inte i november. :-) Jag mejlar dig så får vi se hur vi löser din hopplösa boendeorts placering. :-)