måndag 22 november 2010

Måndagkväll till ljudet av maskiner som jobbar och en mage som, äh vi struntar i att kommentera det

Någon granne segar med en borrmaskin. Det låter väldigt sssseeeegt, långsamt. Jag fattar inte att man kan borra så långsamt. Själv roar jag mig med att ligga i soffan. Jag tror att jag måste ta en bit av kakan som blev kvar hemma efter min utflykt i går. Det kan ju aldrig skada.

I gårdagens DN var det en väldigt intressant och bra debattartikel, av Lena Sommestad, artikeln hittar du här. Det är inte alltid så tokigt att vända på stenar och rannsaka ett och annat. Orkar du så rekommenderar jag dig också Lenas blogg. Du behöver inte alls vara S-väljare för att uppskatta den bloggen. Debatt och diskussion kan vara intressant även om man inte delar samma politiska grund. Fast lite för långa inlägg tycker jag att hon har ibland.

10 kommentarer:

Snokis sa...

Är du säker på att det är en borrmaskin och inte en dildo?

Jag har gjort ett inlägg till dig förresten.

Fru Venus sa...

Ja, det kan vara den rosa kaninen!?

Singelmamman sa...

Snokis och Fru Venus: Jag vidhåller; för långsamt, det blir inte bättre om det är en dildo. Inte för min smak i alla fall.

Realisten sa...

Du glömmer väl inte att vika tvätten sedan?

Singelmamman sa...

Realisten: Ha ha ha! Nä men satan, DET hade jag ju helt glömt bort. Hur fan ska jag klara kvällen nu?

Fyra nyanser av rosa sa...

Ligga i soffan är aldrig fel! Det är jag faktiskt riktigt bra på. Tyvärr flyger jag visserligen upp och ner men jag ligger i alla fall mer än jag springer. Bokstavligen ;-)

Singelmamman sa...

Fyra nyanser: Samma här! Flygande ligg. Eller nåt... :-)

Elin Damberg sa...

Orsaken att jag avgudar din blogg är att den består av meningar som denna:

"Jag fattar inte att man kan borra så långsamt."

Hahahahahahhaha. Nej precis. Gå och säg åt honom.

The Queen of fucking Everything sa...

Borrar är från helvetet. Jag är helt säker.

Singelmamman sa...

Elin: Åh vad snäll du är! Tack så mycket. *glad*

The Queen: Jag är också säker!