torsdag 18 november 2010

Jag missbrukar

Hittar den här listan hos Fyra nyanser av rosa och jag känner att det här är något jag är skyldig alla mina läsare så jag tar också och listar mina missbruk. Håll i hatten, lås in barnen för här kommer mina tio i topp av missbruk.
1) Knäckebröd med fetaost! Jag skulle kunna leva på knäckebröd med fetaost, jag värmer det snabbt i ugnen så att osten smälter lite.  2) Knäckebröd med philadelpiaost och rökt lax! Jag skulle kunna leva på det också. Men det värmer jag inte i ugnen. 3) Knäckebröd med bregott och västerbottenost! Jag skulle kunna leva på det...     4) Grönt te.
5) Vindruvor.6) Svartpeppar. Till precis nästan allt.
7) Mina svarta jeans. Snart är de så utnötta att de faller sönder, jag måste verkligen handla nya innan det händer. 8) Böcker böcker böcker. Jag måste ha något att läsa varje dag 9) Alla produkter från Victoria Secret.
10) Vatten. Dricker det hela tiden, helst med bubblor i.

12 kommentarer:

Sus sa...

Knäckebröd har vi aldrig hemma...
Mamma är dock torsk på dom där smala bruna goda bhårda brödbitarna...vehetterom? I alla fall såna och brie.

The Queen of fucking Everything sa...

Knäckebröd är faktiskt grovt underskattat? Ska testa laxvarianten, eller om jag slår till på kallrökt skinka istället!

Tant Grön sa...

En mycket bra lista. Min skulle se en aning annorlunda ut. Men knäckebröd kunde nog stå med och böcker.

Fru Venus sa...

Oj, vilken nyttig lista! På min lista börjar mycket på C eller V eller O....

bokhyllan sa...

En lista som passar mig perfekt! Förutom fetaosten på knäcket. Har aldrig smakat. Det ska jag testa. Är säkert mums.

Förresten punkt nr 9 Viktoria Secret. Hm, ingen aning vad det är. Hudkräm kanske?

Kram.

Singelmamman sa...

Sus: Jag kunde lagt till det också, men då skulle du väl tro att jag var helt galen.

The Queen: Tro mig, lax är snäppet godare.

Tant Grön: Ge oss din lista!

Fru Venus: Det jag missbrukar mest är ju champagne.

Ting o tankar: Gör det prova. Victoria Secret är duschkrämer, hudlotion, dofta gottsaker med mera. Från USA.

Daniel sa...

Å inget skadligt, duktigt!

Singelmamman sa...

Daniel: Jag ser att jag glömt vinet, champagnen och chokladen :-)

Shamrock sa...

Men vinet och champagnen då?

Fyra nyanser av rosa sa...

Vilken härlig lista! Betydligt mer normal än min även om jag jobbar på att få tumstocken att lämna tronen ;-)

Singelmamman sa...

Shamrock: ja var fan är de?

Fyra nyanser: Någon tumstock har jag inte! Tyvärr måste jag säga.

Sara sa...

Knäckebröd med bregott, västerbottensost och AVOCADO is the shiet! Åt det alldeles nyss. Prova! Det är gudomligt!