måndag 22 november 2010

Plötsligt händer det

Och jäklar så snabbt också. Från en lagom dåsigt måndagskänsla till värsta magknipen som lika snabbt övergick i en känsla av karusell i magen till illamående hann det nog gå en sekund. Nu har jag petat i mig lite yoghurt och mineralvatten för att se om det lugnar sig. Men något säger mig, kalla det sjätte sinne eller bara sund kroppskännedom, jag kommer att bli tvungen att gå från jobbet ganska snart. Eller så ska jag sitta still i båten och hoppas att känslan går över.

9 kommentarer:

Fru Venus sa...

Gå hem! Är inte du chef nu?

Singelmamman sa...

Fru Venus: Jo det är jag. Men jag vill nog helst bli skjutsad hem...

Gafflan sa...

Usch! Hoppas du är på väg hem nu!
Krya på dig.

Singelmamman sa...

Gafflan: Inte ännu. Tror att det gick över lika plötsligt som det kom! Skumt.

Agneta sa...

Hoppas att det inte kommer tillbaka! Ibland är det som om inälvorna har gymnastik eller leker cirkus. Man blir livrädd för man vill inte må illa! Och så går det över och man sitter som ett levande frågetecken. Ett tacksamt sådant.

mary-ann sa...

vitpepparkorn..svälj ned dom med vatten men tugga INTE på dom...

Singelmamman sa...

Stort o smått: Exakt så känns det!

Mary-ann: Ok, jag får köra en kur när jag kommer hem. Tack för tipset. (går det inte lika bra med champagne?)

Osloskånskan sa...

Klarat dagen?

Sus sa...

Hörru du. Laktosfri yougurt och mölk?
Min mage är en smekning nu för tiden!