tisdag 4 augusti 2009

Va är den slut?

Min arbetsdag, vart tog den vägen? Förutom halvkoma just nu, har dagen varit intensiv. Det vill säga jag har lyckats fylla varje sekund med jobb. Nåja, nästan varje sekund, jag var på toan två gånger också. Det var i och för sig jobbigt det med.

Nåväl, dottern har inte hörts av eller setts till nästan alls. Nu är det tänkt att jag och dottern ska gå ut härifrån och sakta strosa, jag gillar att strosa, ner på stan. Minst en skoaffär och en shortsaffär ska besökas. Sen ska vi kanske äta middag med sonen och goda vännen som tillbringat dagen på Gröna Lund.
Och jo, dottern hade visst kunnat få följa med till Grönan, men kära vänner hon valde att sitta i ett rum nära sin kära mor och kolla på datorn hela dagen. Precis vad jag gör varje dag, kollar datorn, men då är inte min mamma i närheten. Tur är det.

6 kommentarer:

trollpackan sa...

Ja, tur är det;)

nillas liv på pinnen sa...

*fniss*
Ja, uppenbarligen är det tur!

Vita sa...

Strosa är mitt mellannamn!

Singelmamman sa...

Trollis och Nilla: Ni är förståndiga så det är inte klokt! Kram på er!

Vita; kul det är mitt med. Mellan "lata" och "dra sig"

Anna sa...

Oj, jobb alltså. Har inte kopplat på det riktigt än. Har ju semester ett litet tag till... =)

Singelmamman sa...

Anna: äh det är överreklamerat det där med jobb. Så strunta i det.