onsdag 12 augusti 2009

Eftersom

... jag tog långlunch igår, tar jag långfrukost i dag. Det jämnar ju ut sig på det sättet. Är lite seg i huvudet, värre än vanligt idag. Kan det bero på all frisk luft vi fick dottern och jag när vi promenerade genom Stockholm i går kväll? *tror att det är det*

Strax ska jag sätta igång med jobb, jobbet att fylla i en låneansökan till en annan bank än den jag har i dag. Har pratat med nya banken, vi kan kalla den N, och fått veta att de nog kan sänka mina månadskostnader med upp emot 1500 kr. Förstå hur mycket pengar det blir på ett år.
Avskyr allt sånt här att ha koll på och räkna ut hur mycket de olika företagen/bankerna kostar mig. Men nu har jag också bytt elbolag för trittiotolfte gången på ett år. Nu hoppas jag att jag nöjer mig med det.

Du kanske blev en aning förvånad nu. Tänker, va kan den där champagnebruden verkligen vara så klok? Japp, det kan och är hon. Men hon hatar det, ja inte klokskapen naturligtvis. Utan avregleringarna. Ge mig ett energibolag, ett telefonbolag, och många olika champagnesorter!

4 kommentarer:

Agneta sa...

Här är en till som bara hatar banker och försäkringsbolag och elbolag och allt som är bolag! Utom systembolaget förstås.
Jag har ingen koll what so ever på hur mkt el vi förbrukar och hur mkt vi betalar i onödan... Allt tråkigt får min stackars man ta.
*stoppar tillbaka huvudet i sanden*

Singelmamman sa...

Det är ju det som är grejjen med män, eller hur! De ska ta de där tråkiga sakerna. Vi är snyggare än dem när vi ligger på en solsäng tillexempel.

Singel i storstan sa...

And tell me?!? Vad har du bytt till för Elbolag? För mig är det en djungel. Och jag betalar överpris.

Singelmamman sa...

Singel: Jag har bytt till OK/Q8, jag tror att de är billigare. Men så är jag också redan medlem på OK. Vet inte om det spelar någon roll. Annars sägs Telgeenergi kunna vara billiga. Du kan göra enkel jämförelse på www.elskling.se