söndag 2 augusti 2009

Istället för tystnad

I går glam och fest med parad och fullt av folk. Idag är det som en avfolkningsbygd. Varvar min närvaro i tvättstugan med att sitta och njuta av sol och värme på balkongen. Tonåringarna har gått iväg för att fira lillebor som fyller två år. Så dem ser jag inte förrän sent i kväll. Och jag som måste lägga mig tidigt. Ska ju göra ett bejublat besök på jobbet i ett par dagar.

Flera av sektionerna i gårdagens tåg hade politiska budskap.
Ett av de viktigaste var detta: Marching for those who can´t.
Nu ska jag ordna lunch till mig, tomatomelett, grillad haloumi och den vansinnigt goda laxen. Som tyvärr snart är slut.

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Va? Bor du mitt i stan? Eller var de nu paraderade, på Söder kanske?
Och det vill du väl förmodligen inte svara på under alla omständigheter...
Mysigt är det, iallafall, i Stockholms innerstad =)

Singelmamman sa...

Nilla: ha, ha. Ser syftningsfelet också. Menade bara hur det är runt omkring mig. Nä bor (tyvärr) inte på söder, just nu. Däremot i nära söderförort.
När tonåringarna flyttar, ska jag också flytta, tillbaka till södermalm.

nillas liv på pinnen sa...

Södermalm är ju helt underbart! Har bott tre år i Vasastan och nu när jag var tillbaka där (med döttrarna i veckan) kunde jag konstatera att mysfaktorn i de kvarteren ökat betydligt. Så himla fint! Men det var också länge sen jag bodde där, typ 20 år sedan.

Singelmamman sa...

Vasastan är jättefint med, men vi 08:or får svåra abstinens av att behöva besöka andra stadsdelar än de vi är vana vid. Har bott den mesta av min vuxna tid på Södermalm.

Sus sa...

Jag grät en skvätt då detta ekipage gick förbi. Jag tyckte mig se tårar även i deras ögon.

Och Söder is da shit!

Singelmamman sa...

Sus: Mn, jag med.