måndag 24 augusti 2009

Som jag behöll den!

Sommarkänslan låg som en gosig filt över Mosebacke terass och ett ljuvligt band spelade Hawaianskt. Smäktande, långa toner gled över söder. Ett glas vin blev det också. Najs som de yngre pläga säga. (jo söder ger mig automatiskt 40-tals slang)

Mitt präktiga jag har raskt plitat ihop en packningslista inför fredagens avresa till Rom. Till skillnad från många andra finner jag en stor glädje i att packa.

Nä nu får den där förbannade söderslangen ge sig!

Men lista på vad jag som ska med, det gör jag alltid. Lärde mig den hårda vägen när jag i ungdomen for iväg på tältsemester med sovsäck och kläder. Thats all. Lyckades första dagen bli superduperkompis med en kille som i sin tur fick span på en tjej så killens tält blev ledigt och resten ordnade sig också.

Tror att jag tänkte något annat när jag startade inlägget, men vad det än var så är det borta nu.

4 kommentarer:

Maj Korner sa...

Såg du mig när jag vinkade från S/S Blidösund? ;-)

Mofsan sa...

Himla fjantigt med Italien faktiskt*ser avundsjuk ut*
Äsch maila hem en Italienare till mig bara så är jag nöjd.

Agneta sa...

Rom! Italien! Jag vill också!!! Vad ska jag göra på fredag.... Jo, fixa iväg lilltjejen på barnkalas! (Jag hatar barnkalas och på en fredag kväll hatar jag det ännu mer!)

Singelmamman sa...

Maj: Aha! Så det var du! *Vinkar tillbaka i efterskott*

Mofsan: Italienare kommer med posten, pronto, lovar *och funderar ihärdigt hur jag ska fixa det*

Stort o smått: Attans att du säger det nu, annars hade du kunnat följa med. Och barnkalas är hemskt, speciellt de jag själv varit tvungen att ta hand om. *ryser*