tisdag 28 september 2010

För tidigt i säng

Jo jag tror att jag kan gå och lägga mig för tidigt. Jösses så oroligt jag har sovit i natt, och drömmen jag drömde, som väckte mig vid 1-snåret i natt var mycket otäck. En mardröm helt enkelt. Bland annat så blev jag slagen i huvudet av min yngsta tonåring som dessutom gick hemifrån mitt i natten med orden; Jag tänker gå nu. Såna drömmar vill jag inte ha mer av. Jag säger som Rut-Knut-Tjut jag vill reklamera den här natten. Och jag lovar verkligen inte att jag kommer lägga mig tidigt någon mer gång den här veckan.

Jo självklart är jag piggare idag än igår morse, men det hör väl ändå inte hit?

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag tycker du ska ta det säkra före det osäkra och inte gå till sängs före midnatt hädanefter.

Singelmamman sa...

Nilla: Jag lyssnar på dig, självklart. Tack för ditt kloka råd.

Agneta sa...

Äh, du behöver bara vänja dig. Det är superskönt att lägga sig tidigt.

Själv drömde jag också mycket och konstigt i natt. Ingen mardröm dock. Bl.a drömde jag att jag höll på att pussa en tjugoårig kille på magen. (!??!) Varför han halvlåg på ett bord utan tröja vet jag inte. Och varför jag skulle hålla på att pussa på honom vet jag inte heller.

Petra sa...

Själv åt jag giftsvamp i natt. Inte bra alls...

Malla sa...

Men sch vilken dröm. Lika bra att stanna uppe längre!

Singelmamman sa...

Stort o smått: Din dröm hade jag inte alls haft något emot. Varför skulle inte en 20-årig kille ligga på ett bord och bli pussad på?

Petra: Låter inte bra, inte alls bra.

Malla: Absolut. Nån måtta får det vara på tokigheterna.