söndag 5 september 2010

Ingen frukt

Min källa som sagt att det var självplock av frukt på Rosendal hade lite fel. Blommor kunde vi få plocka. Men det är inte tillräckligt mycket mat på dem så vi struntade i det. Köpte varsin pestobulle, lite godis och en rödbeta. Sen gick vi genom vackra staden för att kolla billiga jympaskor till kidsen. Inte någon passade, rent estetiskt alltså. De får gå barfota i höst.
Nu har vi fixat mat, hemmagjorda hamburgare med gouaccamole, sallad, rödbetan i ugn med chevre, lök och jag ska få ett glas rödvin. Snäll jag är. Under tiden håller tonåringarna på att verbalt ha ihjäl varandra och driva mig till vansinne. Så ge mig ett bud på dem. Fru Venus, mannen kanske vill lägga ett bud?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Första. Andra. Tredje:-)

mary-ann sa...

vi kan byta:)) du tar mina 2 tjejer på 18 och 19 och jag tar dina...ungar har ju "tack gode gud för det" vett till att sköta seg hos andra :p

Singelmamman sa...

Fighter: Taget!

Mary-ann: Ja, det är det bästa med dem. Borta från hemmet är de som små lamm!

Fru Venus sa...

Skicka hit båda, bara du tar "J", och behåller henne till våren 2012!?

Elin Damberg sa...

Rödbetor med chèvre är så sjukt gott. Hjälp vad hungrig jag blev nu.

Singelmamman sa...

Fru Venus: Ok, låter som ett schysst bud.

Elin: Om det är! Jag fick lite till matlåda också :-)