lördag 18 september 2010

Än så länge orkar jag

Uppe för att möta E och träna. Fick veta igår att jag är nästbäst, har näst flest träningstillfällen på det träningscenter jag oftast tränar på. Det gör att jag orkar lite till. Det kan verka fånigt att haka upp sig på en sån sak, men för mig som aldrig tidigare varit så uthållig, aldrig tidigare hittat en träningsform som jag i längden gillar, så är det inte fånigt. Det var inte heller fånigt att för ovanlighet skull se mig själv i spegeln. Hela mig, (jag har inte någon spegel hemma) när jag nästan naken, trosor och bh på, såg OCH gillade det jag såg. Inte heller något jag gjort på, typ, år.

Så nu ska jag iväg, men jag ska inte spegla mig, jag ska bara träna, för att jag tycker att det är så kul. Och för att jag får snacka bort en timme, nästan, med E. Sen blir det IKEA med yngsta tonåringen. Kanske vi också kan hitta en tapet till rummet. Ikväll kommer bästa Medelålders och tjockast hit, vi ska planera vår Ålandsresa. Sus, häng på! Vi är nu fyra som samlas här i Sthlm och åker tillsammans. Eventuellt också Shamrock.

10 kommentarer:

Agneta sa...

Vad duktig du är!!!
Och det är inte fånigt att bli glad över saker som gör en glad! Jag hade också fått massor av motivation om jag varit nästbäst! Lite bekräftelse och uppmuntran har ingen dött av - tvärtom!
Ha en bra dag!

Sus sa...

Tack för inbjudan! Har dock ev en grej på G då. Som du borde vara med på...Hm..hur får vi ihop det =)
Mer om det på nästa prommis.

Singelmamman sa...

stort o smått: Du har rätt! Lite bekräftelse har då ingen dött av.

Sus: Spännande det låter. Då tar vi det imorgonbitti.

Märta sa...

Visst är det underbart att bli så där härligt stolt över sig själv! Och nöjd! :)

Veronica sa...

Heja! Så kul att höra! *mys*

Jag mådde så där bra av och med min träning innan vi drog iväg på semestern, nu är det 4 veckor sedan och jag känner mig som en soffpotatis. Usch, nu eller aldrig. Jag vill hitta det där suget igen.

Jag tar med mig Stoneleighflaskan som jag köpte till förra helgen och en av mina favoriter Penfolds Thomas Hyland (lite enklare, passar till det mesta).

Singelmamman sa...

Märta: Det gäller att nypa sig lite då och verkligen ta åt sig.

Veronica: Suget kommer, det vet du. Har du en gång hittat det så kommer det tillbaka.

Det blir kanon, båda dina flaskor! Men det bästa är att du kommer hit!

S sa...

Men jisses vad bra du är! Jag blir så imponerad! :)

Vill också träffa er, men jag får rikta in mig på nästa gång, då kanske!

Fru Venus sa...

Du, jag skulle behöva din spegel hör jag, kan du ta med den sen?

Petra sa...

Åh vad kul det låter med bloggträff! Ibland ligger Månstad bort i skogs. (I all min ödmjukhet räknar jag förstås inte med att jag skulle varit med i alla fall, men ändå. :-))

Singelmamman sa...

Stina: Nästa gång är du absolut med, hoppas jag.

Fru Venus: *noterar* Spegel med till Fru Venus. Nema problema.

Petra: Månstad ligger inte alls långt borta, och du är så pass ofta i storstaden så jag räknar med att du hänger på någon gång. Vi kan väl börja med lunch du och jag? Vad är det för trams inom parantesen? *muttrar*