lördag 11 september 2010

Jag hamnade på

Efter träningen satt jag och E kvar en stund i hennes bil och pratade det stundande valet. Vi var båda överens om att vi inte är riktigt nöjda med hur valmöjligheterna ser ut. Vad jag än röstar på får jag ett riktigt uruselt alternativ på köpet.

Plötsligt ringer min telefon och bästaste A ringer och säger är du klar? Har du duschat? Jag svamlar något och trillar ur bilen förvånat. Jag och AC kommer till dig om en kvart, funkar det? Så på drygt 20 minuter hann jag duscha, klä på mig (det kändes viktigt) fixa en frukostmacka att ta med och springa ut för att möta dem. Bilfärden tog mig och dem, till Slussen/Södermalm och sen gick vi  på Fotografiska museet och såg Annie Lebovitz utställingen. Tyvärr var det lite för mycket folk, så helst skulle jag vilja se den igen. Mycket är fint men mycket är mindre bra, om jag kan få tycka till utan att själv vara någon mästerfotograf. Men en hel del porträttbilder saknade själ och djup. Bäst var bilderna på hennes familj, släkt och vänner. Se den innan den slutar, den 19 september.

Nu ska jag äta lunch. Min frukostmacka åt jag kl 13, så det är ju lite si och så med ordningen idag.

16 kommentarer:

Suzan sa...

åh, måste rösta.. fan vad tiden går fort!

Singelmamman sa...

Suzan: Japp, antingen i förväg eller nästa söndag.

Realisten sa...

Jag kan hålla med dig om röstningen på ett sätt, men för mig är det uppebart vilket block jag tillhör och de alternativ (som jag förrvisso inte ser som urusla eftersom jag inte riktigt kan bestämma mig) jag då får på köpet är ändå bättre än något av alternativen i det andra blocket. Var jag glasklar nu?
Fast du kanske pratar om ett helt annat val än det jag pratar om. :)

Realisten sa...

Jag är förresten lite nyfiken på det där museet. En av mina kollegor var där förra helgen, men nu slog det mig att jag glömt fråga vad hon tyckte.

Realisten sa...

Förresten ska jag också dejta soffan resten av kvällen.

Singelmamman sa...

Realisten: Glasklar. Jag är också övertygad om vilket block jag tillhör. Men! Jag ser också vilka som rör sig i de bestämmande leden och jag har inte förtroende för dem, eftersom jag känner dem, en del väldigt väl, sen många år tillbaka.

Realisten: Utställningen var fin, museet var mycket fint, så när du kommer hit kan vi gå dit... :-)

Realisten: Nu känns det som om det är synd att våra soffor står så långt från varandra. Vad ska du glo på på tv ikväll?

Fru Venus sa...

Usch vad jag är trött på era röster och block och led och vad ni nu håller på med. Kan vi inte bara träffas i SAMMA soffa och leda Sverigelandet, umgås och kanske ta en slurk vin/shot/choklad/drink? Bara undrar.... ;-)

Singelmamman sa...

Fru Venus: Jag är med! Absolut.

Agneta sa...

Får jag sitta med i den soffan? Jag skulle behöva komma bort ett litet tag från valet.

Kan vi inte ha en blogg-träff alltså, alla sitter i sina egna soffor och dricker vin - eller valfri dryck - och umgås via bloggarna?!

Agneta sa...

Jag glömde ett kommatecken efter blogg-träff. Nu blev kommentaren helt konstig. Helt konstig alltså.

Singelmamman sa...

stort o smått: Jag sitter här, med lite vin och snart godis. Måste bara uppbåda kraft att gå och handla. Så ikväll blir det bloggträff!

Realisten sa...

Jag är ledsen att göra alla besvikna, men jag är politiskt intresserad,jag älskar politiska diskussioner och jag ser fram emot valdagen! Därmed inte sagt att jag inte vill umgås i en soffa och dricka valfri dryck och låta bli politiken ett tag. Det ena behöver inte utesluta det andra.
Och vad gäller tv så har jag typ inga kanaler. Jag ska kolla om Oldsberg (som jag inte tål) har nån spännande gäst, annars blir det datorn, så vi ses nog!
Fast vi måste faktiskt ses IRL i soffan snart.

Singelmamman sa...

Realisten: Mig gör du inte besviken om du gillar politik. Det gör jag med, men inte alla politiker. Jag gillar alltså inte alla... ja du fattar. IRL är ett måste, snart! Oldsberg, messa mig vem han har som gäst. Svårt med den mannen i fråga.

Realisten sa...

Jag gillar naturligtvis inte heller alla politiker, precis som jag inte gillar alla andra människor heller. Jag messar om telefonen funkar (jag får aldrig min nya).

Veronica sa...

Ojojoj, vad djupa ni är så här på lördagen. Jag är lyckligt ovetande om allt politiskt, men å andra sidan har jag jobbat som sakkunnig och har inte FÅTT lägga mig i politiken. *något att skylla på*

Fotografiska är jag jättenyfiken på, vad bra att du kom iväg på ett spontanbesök! KRAM!!!

Singelmamman sa...

Veronica: Ja jag var också sakkunnig. Och efter alla dessa år är jag lite mätt. Du ska absolut gå på Fotografiska. Det var fint. KRAM! Ses snart.