tisdag 21 september 2010

Denna dag en ny dag i mitt liv

Funderar på att bli lite poetisk. Så här tidigt fungerar dock inte mina två hjärnhalvor och det enda nyskapande jag kan jag komma på är att jag borde ändra min väg till jobbet, utmana sinnet/hjärnan med att välja en ny väg till jobbet. Jo men tjena, gör jag det kan nog mina arbetskamrater förvänta sig att jag kommer vid midsommar någon gång. Är det någon gång i livet jag behöver rutiner och "såharjagalltidgjortochkommeralltidattgöra" är det på morgonen. Jag är ju inte vaken förrän vid 13-tiden.

Byter du dina morgonrutiner? Om ja, varför och hur gör du? Om nej... så kräver jag ingen förklaring.

8 kommentarer:

Rut-Knut-Tjut sa...

Nej, man leker inte med elden känner jag. :)

Gafflan sa...

Jag är programerad på morgonen så att allt går per automatik och minsta lilla det strular så blir det KAOS för jag kan inte heller använda hjärnan i någon större utsträckning på morgonen :D

Unknown sa...

Jag är absolut ingen "så-brukar-jag-alltid-göra-människa", men...mornarnas rutiner är heliga för mig, dom lägger grunden för resten av dagen som sen kan bli hipp som happ.
Ha en bra dag.

Agneta sa...

Jag hatar att "rätta mig i leden" så jag vill gärna ändra lite på rutinerna, bara för att. Men då brukar det alltid skita sig också.

Fru Venus sa...

Hmm...ibland startar jag tvättmaskinen innan jag duschar, så där vid tio i sex )tio i fem hos er), annars som vanligt ;-)

Singelmamman sa...

Rut-Knut: Nä vem vet var jag hamnar om jag börjar jiddra med vägar!

Gafflan: Vill minnas att vi är ganska lika, i annat också.

Anna: Det är just det, dagen blir ju hipp som happ, vare sig jag vill eller inte. Ingen idé att riskera värre saker.

Stort o smått: Exakt min erfarenhet

Fru Venus: Wow! Känner att du är en modig en!

nillas liv på pinnen sa...

Jag stapplar ur sängen och tar mig in på toa. När jag kommer ut därifrån släpar jag mig in i köket, sätter på kaffe och sätter mig vid datorn. Sen sitter jag där till 20.00 när Idol börjar.
Ungefär så.

DDT sa...

Byter mina morgonrutiner? Aldrig någonsin. Jag är tillräckligt förvirrad ändå. Jag är som radiostyrd fram till klockan 11 ungefär. Minsta störning sabbar hela dagen och kan leda till rent häpnadsväckande förseningar.