lördag 11 september 2010

Just när jag nästan somnat och tänkt kasta in kvällens handduk

Skriver på Fejan att jag är beredd att lägga mig, alla ingen tror mig där heller. Och ett sms från Realisten  med en önskan om lite aktivitet här från min sida väcker mig. Jag skriver mitt inlägg nedan. Jag har tänkt på mitt eget röstande och att jag i år inte sett en enda utfrågning, inte läst vad något parti tycker eller vill. Jag vet vad jag i grunden står, men ändå är mitt val, nä inte apotekets vitaminer, svårt i år.

Så ser jag helt plötsligt en fruktansvärt dålig valfilm, om människor som säger sig vilja leva på bidrag hellre än jobba, En liten kille som ska göra som pappa, lyfta A-kassa och en nyfödd bebis ska gå AMS-kurser. Det finns en förklaring till varför så många låter bli att rösta och det är partiernas oerhört låga debattnivå. Sandlådenivå är fel, tre-femåringar är mycket klokare än att sitta och kasta sand på varandra och skrika; hon sa, han gjorde, de tänker, dumma dom... tröttsamt tråkigt är det.

10 kommentarer:

Realisten sa...

Det är fint att ha analklåda och jag är ordförande i Analklådans vänner. Fast jag har inte analklåda.

Realisten sa...

Jag tycker att det delvis är en låg debattnivå, men inte enbart. Jag har hört och läst flera bra politiska diskussioner också.

Realisten sa...

Ska du förresten inte smälla till med ett inlägg till innan du går och lägger dig?

Singelmamman sa...

Realisten: Inget fel med analklåda. Nyfiken på vad ordförandens roll är.

Realisten: Jag tror dig. Jag är bara för lat för att lyssna. Men imorgon ska jag lyssna på tre, i Kungsan. Och Marit Bergman fast hon ska sjunga.

Realisten: Jo absolut! Nu är jag ju jättepigg!

Agneta sa...

Jag älskar alla slags debatter, men bäst av allt är partiledardebatten - den som kommer i morgon (tror och hoppas jag) mellan Sahlin och Reinfeldt! Och jag är inte ironisk, jag älskar verkligen debatter. Tror att de har med intresset för retorik att göra. Eller så har jag en störning av något slag...?

Fru Venus sa...

Minns inte ELO!!?? Electric Light Orchestra!! In på Yuotube vännen!

Realisten sa...

Jag är själv nyfiken på vad min roll egentligen är. :)
Nu väntar jag med spänning på nästa inlägg.
Stort och smått: Vi har nog samma störning.

nillas liv på pinnen sa...

Just nu känner jag bara: FAN om Alliansen får mandat att fortsätta öka klyftorna. Jag vill inte ha ett samhälle där en grupp människor är fattiga och utan rättigheter.

Singelmamman sa...

Stort o smått: Jag gillar också debatter. I lagom mängder.

Fru Venus: Jo, men ja, jo visst ja... skyller lite på åldern...

Realisten: Jag gillar när du svarar åt mig. Tappade lite fokus här. Fler inlägg? Nä ikväll är, kan det vara, kört.

Realisten sa...

Jag kanske ska skriva ett inlägg åt dig också. :-)