lördag 11 september 2010

Vinter varsågod och kom jag är redo!

Ett rött paket med ett fint rött snöre om, väntade på min hallmatta när jag kom hem igår kväll. Underbart fina, mjuka och varma, såå varma vantar låg i paketet. Maloma, Anna, har stickat och skickat. Jag vet, du tycker att hösten precis börjat. Men vänta du, rätt vad det är så sitter vi, eller kanske det är bäst att stå förresten, i snö över knäna. Och då kommer jag att kasta första snöbollen. För de här värmer och gör de bästa snöbollarna någonsin.

11 kommentarer:

Suzan sa...

åh men vad fint!

Singelmamman sa...

Suzan: Ja och jättesköna.

Ting sa...

Det är vantväder nu.
Så det så!

Anna sa...

Där jag bor är det vantväder från slutet av augusti till början av juni... Fast med olika tjocklek på vantarna förstås.

Pinglan sa...

Men shit!! Vad fina de var!!!

nillas liv på pinnen sa...

Fina! Ser jättegoa ut.

Realisten sa...

Jag vill ha snö. Nu!

Agneta sa...

Jag vill också ha fina vantar! Det behövs på morgnarna nu för tiden.

Maj Korner sa...

Skickligt, med mönster och allt!

*säger hon som inte ens kan sticka aviga*

The Queen of fucking Everything sa...

Det har varit vantväder ett bra tag nu- jag kör på halvvantar så länge det inte är frost! Undras var mina fina sådär gröna vantar är förresten? Kan du vara gullig och kolla om dina har en lapp på insidan där det står My överkorsat Molly överkorsat Mia? För då har din polare snott mina och sen gett bort dem till dig!!!

Det är nästan så jag sitter här och blir upprörd på morgonkvisten?

Singelmamman sa...

Ting: Ja, det är det absolut.

Anna: För mig med, nästan oberoende var jag bor. Har sjukt frusna händer.

Melinda: Och då ska du känna och se dem irl!

Nilla: Japp, nu väntar jag på en mössa till...

Realisten: Det är väl lite drastiskt eller?

Stort o smått: Och eftermiddagen och kvällen...

Maj: Då är du och jag i samma sticknivå.

The Queen: *kollar* Nä, bara ett enkelt Maloma. Jag ska sätta larm på mina.