tisdag 21 september 2010

Endast blomflugorna är vakna och Singelmamman siar om lugn

Och jag är förstås också vaken.
Men medan flugorna gått bananas så går jag pyjamas. Min gäst, A från Ööörebrooo sover sen länge tillbaka. Imorgon ser dagen lugn ut, på papper och i den elektroniska kalendern. Men jag vet att skenet bedrar å det grövsta. Kvällen ska ägnas åt lite konstinvigning, snittar och champagne tror jag stenhårt på. Fast jag vill verkligen hinna hem och ta en promenad med Sus. Och egentligen, vad hindrar mig? Jag kan ju välja själv. Så jag väljer både konstinvigning och promenad (fast kanske först på lördag, eller rent av på söndag). Det är ju det som är så fantastiskt, att ha valmöjlighet! Nä jag tänker inte skriva något mer politiskt inlägg, inte ikväll. Och så var det visst bara jag kvar uppe. Tyvärr råkade bananflugorna, de två, hamna mellan mina händer. Synd om dem. Sov gott ni andra!

7 kommentarer:

Fru Venus sa...

Natti natti, svammelfia :-)) Kram

Singelmamman sa...

Fru Venus: Fia? Kram och snart är det lördag!

Realisten sa...

Döda inte bananflugor! De är jättebra för forskning. Bland annat forskning om Alzheimers (blev det där rätt stavat? Orkar inte kolla).

Singelmamman sa...

Realisten: Oj, intressant. Är det människors förmåga att slå ihjäl dem som är själva forskningsdelen eller bananflugornas stora hjärnor?
Orkar inte heller googla på det där ordet.

Realisten sa...

De har ett nervsystem som är väldigt likt människans. Nu börjar det plötsligt kännas som jag jobbar.

Sus sa...

Vi tar det i helgen så känner vi att vi har mer tid =)

Singelmamman sa...

Realisten: Aha! Det är bra med folkbildning.

Sus: Ja det har du alldeles rätt i! Inte kul att stressa till vår promenad.