söndag 26 september 2010

God morgon eller rättare sagt god lunch

Ja så har jag då äntligen legat kvar i sängen och dragit mig, ända till 11. Det var precis så härligt som jag trodde. Halvsova, halvvaken, lite drömmar och lagom svalt i rummet. Nu lär det väl dröja ett år eller så innan jag ger mig själv denna lyx!

Gårdagkvällen sitter kvar som ett fint minne. Tusen, tusen tack Shamrock och Fru Venus med man! God mat, även om vinet kunde varit bättre och personalen kunde ha lyssnat på oss. Men jag kan absolut rekommendera Sahara söder. Nu måste jag se till att skaffa mig en kamera så att jag också kan lägga ut fina bilder på bloggen.

Igår var jag med dottern till stan en sväng också, och vi hittade, på ingen tid alls, en höstjacka i fuskskinn som vi både blev nöjd med. Fantastiskt! Och av bara farten köpte jag en turkos hoodtröja till mig själv.

Sen var det ju det här med massagemingel. Jo det går till så här. God vän, tillika maassör, vi kan kalla henne G (hon heter så) bjuder in  annan massör och mig till sitt nya fina massagerum, bjuder på skumpa, vin, morots-gurkstavar, sushi, fetaoströra och lite vin. Och så pratar vi marknadsföring, hemsida, provar rockringen och beundrar rummet som garanterat kommer att ge vila och harmoni för den som blir masserad. Jag tror absolut att jag måste boka in mig på en tid.

Som vanligt blev det lite tajt om tid, men bussen gick när den skulle och jag hann med den. Sen körde busschauffören fel. Det var precis den lilla tid som räckte för att jag skulle bli jättesen. En kvart i alla fall. Så jag sladdade in till gårdagens middag i en taxi. Och ser direkt Fru Venus vinkade hand genom fönstret och hör hennes välbekanta hosta. Men hon hostade inte en enda gång till under kvällen. Vad jag minns i alla fall.

Nu ska jag göra en kopp te till och vänta på att Sus vinkat av minstingen. Sen blir det en promenad och efter det tar jag nog ett träningspass också. Sen är jag laddad för en ny vecka, en vecka med tonåringarna.

9 kommentarer:

Gafflan sa...

Ni verkar ha haft en trevlig kväll :D
Hälsa Sus att jag spanar om jag kan få se en glimt av hennes Hjärta eftersom han tydligen ska befinna sig i mitt samhälle idag :D

Singelmamman sa...

Gaffla: Japp, en härlig kväll med goda vänner! Ska hälsa Sus att du håller kollen... :-)

Rut-Knut-Tjut sa...

Låter som en härlig kväll! Skönt med sovmorgon med, tror banne mig det är dags för mig att ta en sån morgon nästa helg :)

Malla sa...

Ni verkar ha haft det så trevligt! Kul :)

Singelmamman sa...

Rut-Knut: Sovmorgon är ett måste, en gång om året i alla fall. :-)

Malla: OM!

Livsnjutaren sa...

Bra drag att ta sovmorgon, det är ju så skönt. Kul att kvällen blev lyckad;)

Livsnjutaren sa...

Bra drag att ta sovmorgon, det är ju så skönt. Kul att kvällen blev lyckad;)

Knasterfaster sa...

God kväll! Tack för att vi fick veta vad massagemingel är.

Singelmamman sa...

Livsnjutaren x2: Sovmorgon borde finnas även en veckodag!

Knasterfaster: God kväll i stugan. Ja, jag är själv väldigt glad att jag fått vara med på dylik händelse.