lördag 25 september 2010

Men vilket väder!

Välkommen Fru Venus med man. Dagen till ära har jag fixat fint väder. Så ut och promenera med er när ni kommit hit. Ikväll ska jag och Shamrock käka middag med Fru Venus och hennes man. Jag har köpt en liten present till Fru V. Hoppas hon gillar den.

Apropå Fru V. Jag måste också berätta om min dröm. Den var väldigt kul. Jag drömde att jag och Ketchupmamman var och hälsade på mina föräldrar som hade öppnat pensionat i sin lilla villa. (En villa de för övrigt sålt för sex år sen) 17 rum fanns det (i verkligheten fanns det två riktiga rum och två vindskyffen. I villan som alltså är såld menar jag) Nåväl, min mamma fixade och ordnade och några tyskar var där men min styvpappa var inte där. Det är med andra ord en del av drömmen som är sanndröm, att mamma gör allt och styvpappa latar sig.
Helt plötsligt åkte sen jag och Ketchupmamman buss i Sthlm City, och jag lovar, det var superkul att åka buss med henne! (kära Ketchupmamman, kan du tänka dig att åka buss med mig nu i helgen när du ändå är i Sthlm och vinner pris?) Bland annat hjälpte vi en smålänning som skulle hitta det hotell hans flickvän bokat in dem på. Flickvännen satt inte bredvid honom utan längre bak i bussen, hon var sur.
Sen vaknade jag.

Låter det konstigt och tråkigt? Men det var det inte, hade gärna somnat om och fortsatt drömma. Men jag måste iväg till träningen. Och sen ska jag slita Sus ur sin törnrosa sömn, vi ska ta hunden med oss och gå ut och gå. (ps, säg det inte till SUS, men jag har också en liten släng av bakis fullis)

11 kommentarer:

Gafflan sa...

Men vá f**! Har ni ensamrätt på solen där borta på östkusten??? VA!?
Här regnar det.
Kul dröm :D

Suzan sa...

Franke kommer bli himla sotis nu när du dejtas sus:ens vovve! ;)

Singelmamman sa...

Gafflan: Japp, vi har alltid sol här! Kom hit och hälsa på så får du se! Kram

Suzan: Nä det ska han inte bli, han är nummer ett för mig! Kram

Veronica sa...

Här är det regntungt och grått, men bara ute. *L* Galenmannen har drömt att han hade maskar under skinnet i fotsulorna och små soldater som krigade (fråga mig inte vad han knaprat för något), själv sov jag som en stock (vilket jag alltid gör med mannen bredvid mig).

Akta huvudet, passa på att vara gnällig, det är din mänskliga fri- och rättighet som bakis fullis. *flinar*

Pinglan sa...

De där drömmarna.. Liksom lite underhållning på natten eller nåt.. He he

Elin Damberg sa...

Vad ska de få??? Är det värt att våldsgästa? ;-)

Singelmamman sa...

Veronica: Usch så läskig dröm! Men jag är pigg nu, nytränad och snart duschad. Ta hand om mannen din så hörs vi imorgon tror jag. Kram!

Melinda: Eller hur! :-D

Elin: Ja, kom och våldgästa på Sahara! Vore kul att träffas. Jag visar, eller rättare sagt Fru V får ta kort och visa vad hon fått, jag har ju ingen kamera. :-)

Sus sa...

Hahahahahaha!!!!! GUUUUUD vad skönt att det inte bara är jag!!!!

Singelmamman sa...

Sus: Nä verkligen inte. :-)

Ketchupmamman sa...

Klart jag är rolig att åka buss med! Fast jag var rätt stolt över att jag lyckades undvika både buss och tunnelbana den här Stockholmsturen!

Elin Damberg sa...

Ahhaaaaaaa. Här har vi förklaringen!!!! Jag skrev (utan att jag riktigt tänkte på det) att jag ville våldsgästa - jag vill också vara med och leka liksom - och så skrev du ett svar på den kommentaren. Ett helt seriöst svar. Som jag alltså inte såg.

Förrän NU.

:-)

Krampårej. Måste visa detta för Fru Venus också. Det höll på att bli väldigt förvirrat där ett tag.