måndag 14 mars 2011

Svårt att få till det

Vår IT-sektion säger att det kan vara trögt att jobba i våra system idag. Så här har det sett ut stora delar av dagen för mig. De system jag använder stänger ner sig själva. Lite random så där. Eftersom jag likt Nalle Puh har en väldigt liten hjärna glömmer jag bort vad jag höll på med vid varje omstart.

Jag har bomull eller fetvadd eller både och i huvudet. Hals som bränner och ett tryck i öronen. Men lunchen var god och jag hade sällskap av bästa H.
Published with Blogger-droid v1.6.7

12 kommentarer:

Nica sa...

Men uscha. Krya på - och kanske inte träna superhårt, då?

Nina sa...

Krya på dig! och en liten "krya-på-dig-hälsning" till systemet också! Nog för att blått är en fin färg, men man blir ju lätt frustrerad av att behöva starta om stup i kvarten... och särskilt om man måste komma ihåg vad man gjorde!!! Ha en bra dag ändå! kram

Livsnjutaren sa...

Kanske datorn på jobbet tyckte du behövde lite pauser idag då;) Krya på dig.

Småländskan sa...

Bomull-fetvadd-ont-i-i-halsen-symtom är inte bra! Tur du har den där gröna rankan, murgröna-aktiga-saken, att glo på då du är helt nerloggad! Alltid nåt!

Gafflan sa...

Tror du ska hem och vila dig lite i kväll :D

Anonym sa...

Blått en dag ett ögonblick i sänder. Villen tröst vad än du hittar på. Allt ju vilar i din IT:s händer skall som Ann du ej väl ängslas då. :) /Knasterf.

Fru Venus sa...

Skit i det där och gå hem och kasta dig i soffan med fina mysfilten och en varm lumumba. KRAM

Agneta sa...

Den där datorn... släng ut den genom fönstret. Eller passa på att ta en powernap.

Malla sa...

förlåt att jag skrattar men det där om Nalle Puh var kul :D
Nalle har ändå rätt stor skalle så tänk vad den där lilla hjärnan ska klucka omkring där inne.

Anonym sa...

Tack själv för en nice lunch! Behövde oxå det!
HannaYrPanna

nillas liv på pinnen sa...

Men det är väl bara bra att systemet stänger ner, då slipper du ju jobba! Eller har jag missat något?

Singelmamman sa...

Nica: Hahaha! Träna superhårt är inte riktigt jag. Tack för omtanken.

Nina: Blått är flått, men i lagom mängder! Tack för krya-hälsningen.

Livsnjutaren: Tack. Måste ha varit så! :-)

Småländskan: Ja den är fin, den har stått där i tre/fyra år i väntan på plantering...

Gafflan: Precis vad jag gjorde!

Knasterfaster: Åh så fint du diktar! Kram

Fru Venus: Inget alkohol, då förstår du hur jag känner mig. :-( Kram!

Stort o smått: Kasta, det låter som en bra idé.

Malla: Även där är Nalle P och jag lika...

Anonyma HannaYrPanna: Skönt att få snacka av sig, vräka ur sig lite. Men vi måste ta en längre stund, middag lät bra.

Nilla: Nä helt rätt. Bortsett från att jag hann börja något varje gång systemet kastade ut mig. Dumt.