tisdag 8 mars 2011

Är det så för dig också?

Min kropp har ikväll behandlat mig som ungar behandlar en gammal uttjänad läderboll; sparkad, söndertrasad och jag har sårsveda där jag verkligen inte vill ha sårsveda. Inte för att det finns områden på kroppen där jag vill ha ont men jag vill absolut inte ha ont kring rektum. Nu verkar kroppen lugnat ner sig en aning. Och jag undrar; när du är magsjuk, får du också svårt att andas via näsan?

Snokis; imorgon har jag säkert analklåda, vad gör jag åt det?

10 kommentarer:

Sus sa...

Men är du sjuk nu igen? Och jag som var dum mot dig i går.

Förlåt.

(Men fan vad SAIK är bra asså!)

Singelmamman sa...

Sus: Ja det borde inte vara jag som är sjuk idag. Jag var inte dum igår... blä på dig. :-(

Knasterfaster sa...

Men din stackare. Varför straffas du på detta viset? Krya på dig!

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Skulle tro på dålig karma.

Marie Rosenqvist sa...

Det går mycket skit nu...

Var rädd om din ändalykt och köp Idominsalva. Super!

Andas via näsan vet inte Rosenqvistan hur det är. Jag kolar om jag inte får andas genom munnen.

Fortsätter magen kludda - drick endast kokande vatten. Inte gott, men det hjälper.

Krya, krya!


/Marie

Singelmamman sa...

Marie: Tack. Hoppas och tror att magen lugnat ner sig nu. Idominsalvan kommer jag ihåg från barnens tid...

Kludda är ett bra uttryck för något som är fel! :-) Skånskt?

Marie Rosenqvist sa...

Har jag inte tänkt på.
Det är det kanske.

Som till exempel; grina för mig är skratta - tvärtom för dig förmodar jag.

Inte lätt att vara svensk med så många dialekter och olika ord.


/Marie

Singelmamman sa...

Marie: Men det är ju det som är charmen, dialekter. Och att vara tvungen att fundera på ord!

Realisten sa...

Undrar varför inte Snokis har svarat på din fråga.

Snokis sa...

Jag har missat den. Men du kan väl testa med en tandborste om det kliar, det är ju ett omskrivet men troligen inte så beprövat knep.