fredag 4 mars 2011

Kära Eucerin ni har en hel del att lära

Sen en tid tillbaka, alldeles för lång tid tyvärr, har jag eksem, torr hud, stress(?)eksem på sidan av midjan. Produkter från Victoria´s Secret doftar underbart men gör inte under direkt för den torra huden. Eucerin ph5 däremot! Så fantastiskt skönt, för själen höll jag på att säga, men jag menar midjan. Men tyvärr... yngstas dom är hård. Doften, som sägs vara svagt parfymerad, lämnar mer än övrigt att önska.
- Alltså. Den luktar pensionär, en blandning mellan handkräm och fjärt! Ja men det är ju precis vad jag vill lukta.

21 kommentarer:

Ezter sa...

Hahaha..hyggligt! Tror du inte det finns en lika bra kräm på apoteket som luktar lite bättre? Du kan väl fråga efter en med samma effekt men utan fjärt-doft!

Nina sa...

haha, det KAN vara det värsta betyget en kräm kan få antagligen... galet roligt! Har hon kanske funderat på en karriär inom reklambranschen din dotter??? :-) Testa att smörja in med vanlig olivolja på kvällen... det är ju så naturligt det kan bli... luktar iofs lite matlagning, men det är ju trevligare än handkräm och fjärt!

Tant Grön sa...

Apotekets oparfymerade grejer brukar faktiskt lukta godare än deras parfymerade. De oparfymerade luktar just ingenting, medan de parfyrmerade ofta får en att tänka på sjukhus. Miniderm är en väldigt bra kräm mot torr hud/eksem.

Helene sa...

Men har du testat Body shops Mango butter? http://www.thebodyshop.se/web/kroppochbad/mango/Mango_Body_Butter-653.aspx

Jag kan inte leva utan denna produkt.
Dessutom är det inte panchisvarning på doften heller =)

Blåklinten sa...

Jaha, är det så man luktar. Ja då får man sluta använda den då.
Jag anväder också BodyShops Mango Butter, men den har jag bara vid speciella tillfällen:)

Fru Venus sa...

He he, kan du inte blanda Victoria och pensionärsfjärt, typ lotion-drink?

Madlar sa...

Använder Aloe till skrovliga knän, eksem o andra blessyrer. Luktfritt o läkande.

Gafflan sa...

Är det inte allas dröm, så säg, att lukta lite unket? *skoja* Lite så att det som gör gott för huden luktar mindre gott. Synd för det är ju fräsch som en vårvind man vill dofta :D

Knasterfaster sa...

Hon verkar vara så mogen och insiktsfull din dotter. Trots att hon är så ung så har hon stor erfarenhet. Nu blev jag i alla fall sugen på den där Mangobuttern som flera skrev om. Aloe är alltid bra - mot allt.

Anonym sa...

Se om du finner noe på iHerb.com.... de har mange greier:-)
Billig er det også, i alle fall sammenlignet med Norge...
Gro

Anonym sa...

Gro igjen: jeg har også jenter (3), og skal ha alt fritt for parabener og annen gift. Da er iHerb.com bra og ha.

Anonym sa...

Body Shop har en jättebra body butter som heter Buriti Baby. Den e toppen! Luktar dessutom gott, lite åt mjuk bebis eftersom krämen är för barn men passar torra vuxna också. Love it! Köp!
/Syster Yster som inte e Dyster för hon har en mjuk kropp! :-)

Malde sa...

Här hemma kör vi med Eucerin oparfymerad! Undrar vad din Dotters dom är om den... ;-)

nillas liv på pinnen sa...

Doft av handkräm och fjärt är inte det sämsta, det inser man när man kommit upp sig i ålder.

Fru Gårman sa...

det var en skitbra beskrivning på vad det luktar. hahaha

Fru Gårman sa...

det var en skitbra beskrivning på vad det luktar. hahaha

Ulrika sa...

Låter inte mysigt alls.
Nu får ju själva salvan hjälpa mot den känslan också, att vara pensionär och lukta fis alltså.
Det kanske funkar?

Singelmamman sa...

Ezter: Jo jag måste absolut fråga.

Nina: Tycker också att det är galet bra uttryck. Och sant.

Tant Grön: Oparfymerat får det bli nästa gång.

Helene: Tack för tipset, ska prova.

Peatreek: Jag får hålla fast vid den här tills den tar slut..

Fru Venus: Måste ju funka!

Madlar: Luktfritt och läkande låter jättebra!

Gafflan: Eller hur, vårvindsfräsch är mitt mål.

Knasterfaster: Insiktsfull och ärlig.

Anonyma Gro: Ska absolut kolla, och min dotter upplyser mig om det är giftigt eller ej.

Anonyma syster yster: Är ju mycket bättre att lukta lite åt bebishållet än pensionär... ;-)

Malde: Får be henne testa! :-)

Nilla: Hahaha!

Fru Gårman x2: Skitbra är ordet.

Ulrika: Välkommen hit! Jag vänjer mig sakta för det livet genom daglig användning av Eucerin. Hihi.

Agneta sa...

Hahahaha! Usch.... nä, så vill man ju inte lukta!

Ann sa...

Haha ja det var rakt på sak :) Så vill man ju inte lukta. Men om krämen är bra så kan du kanske förvirra bort doften med nåt annat som doftar bättre ?

Singelmamman sa...

Stort o smått: Usch nä!

Ann: Jag förvirrar krämen med champagnetvål och dofter från Victoria´s Secret.