lördag 5 mars 2011

Jag frågade ju bara om hon var hemma

Jobbade utanför kontoret igår eftermiddag, nästan hemma hos G. Så självklart ringde jag henne och frågade om hon var hemma senare och kunde tänka sig att bjuda på ett glas vin. Vid 01 gick jag och tonårsdottern hem. Då hade vi fått en fantastisk god fiskgryta, vin, prat, vin och ännu mera vin. Ja tonårsdottern fick naturligtvis inte vin. Idag var jag inte uppe och väckte tuppen. Men jag fick upp båda tonåringarna så vi gemensamt kunde bruncha på Kvarnen för att sedan bege oss till Zinken för första bandysemifinalen. Det sista behöver vi inte orda så mycket om.. Men brunchen var väldigt god och mina tonåringar är det bästa sällskapet att gå ut med.

10 kommentarer:

Nina sa...

Låter som om du har haft en väldigt härlig fredag och lördag!!! =D Skönt för tuppen att få sova lite tycker jag... det ska man unna honom ibland! kram på dig!

Maj Korner sa...

Visst är det härligt när alla planer helt plötsligt förändrat sig och man blir kvar eller gör något man inte alls tänkt sig från början.

Knasterfaster sa...

Tråkigt att det gick dåligt i bandyn.
Vilken lycka för dig att dina barn också är det bästa sällskapet att gå ut med!
En sådan brunch skulle jag också bli väldigt sällskaplig utav.

Knasterfaster sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Knasterfaster sa...

Det var jag som tog bort min kommentar för den upprepade sig.
God natt!

Sus sa...

S.A.I.K!!!!!

Singelmamman sa...

Nina: Ja, tuppen fick verkligen vila. Kram tillbaka!

Maj: Absolut. Väldigt kul när det oväntade sker.

Knasterfaster: Mina tonåringar och brunchen är verkligen humörhöjare

Knasterfaster: Ibland upprepar livet och kommentarerna sig.

Sus: Va? Nu fattar jag inte.

Malde sa...

Jag hade också en bra dag med bästaste A (flickvän till Stora Sonen) då vi härjade runt på några resebyråer och en del affärer :-D

Bandyn behöver vi inte orda om så mycket, nej...

Snokis sa...

Jag vill att mina barn ska bli tonåringar i morgon.

Singelmamman sa...

Malde: Härja runt på resebyrå låter väldigt trevligt.

Snokis: Det går fortare än du tror. Men du kan få låna mina när du vill.