söndag 4 oktober 2009

Underbart avkopplande helg

Den här helgen har jag inte haft ett enda måste som pockat på uppmärksamhet. Sköt på besök hos mamma och styvpappa till nästa helg. Då är båda mina tonåringar med som gisslan.
Istället åkte jag, dottern och kära vännen till Älvsjömässan. Och ta-mig-tusan! Att träffa Mona var som att träffa en kompis jag inte sett på ett tag. Kunde ha stannat i hennes monter resten av dagen och snackat, om inte Bajenmatchen krävde min närvaro. Men jag beställde en klocka av henne. *undrar vilken storlek jag får...* Och en bloggträff har vi bestämt ska bli av, vi tänkte, både hon och jag att Sus klurar skulle kunna hålla i den träffen...

Och sen iväg till Söderstadion och dra mig baklänges, men Bajen gör det igen, Tar sig i den förbannade kragen och fixar målet som gör att de klänger sig kvar i Allsvenskan likt nyfödda babianungar på sina mödrar. Men som vanligt är domaren svag, tveksam i sina bedömningar och friar när det borde vara tvärtom och fäller när det borde... ja du fattar. Och det är inte bara Bajen som drabbas, BP åker dit på tveksamma beslut både en och två gånger. Jag är övertygad om att domaren blåser slutsignal av tacksamhet, att han inte gjort bort sig mer än han gjorde.

Nu blir det soffan, och en deckare på tv. nytt tvättmedel testas för fullt och dottern har äntligen fått hem sina ansiktsprodukter. Så den här helgen ligger absolut på plus.

7 kommentarer:

Realisten sa...

Skönt. Min ligger på minus och har varit innehållslös när det gäller kaffe:).

Singelmamman sa...

Realisten: Skickar över god karma, och en önskan om en bra vecka.

Agneta sa...

Låter som en skön helg!

Singelmamman sa...

Stort o smått: Absolut.

Sus sa...

Hehe...ni tycker det ja...jojjo..
Men det kan väl inte vara så svårt.
Att bestämma en plats och klockslag..
Ska klura på det där.

Singelmamman sa...

Sus: Det är väl därför du heter så, klurar! :-)

Sus sa...

Typ..=)