torsdag 22 oktober 2009

Beteende som gör mig förbannad, del 1

Hinner inte mer än hämta kaffe förrän min förra högsta chef kommer till mig och säger:
- Du kl 13 idag ska jag sitta med very-viktiga-gänget och till dess ska du och M (hans sekreterare) har gjort följande....

I nästa andetag säger han:
- Och så vill jag att du visar mig hur jag ska komma åt informationen så jag kan visa styrelsen imorgon. Klockan 16.30 idag kan vi ses.

Men se då sa jag:
- 16.30 kan du glömma, då går jag. (han vet mycket väl att vi slutar då, han har själv som en i ledningsgruppen beslutat om den tiden från och med 1 sept)
- ok, då säger vi 16.15, funkar det bättre?
Visst helt ok för mig, det är ditt beteende som inte är ok. Sa jag inte men tänkte.
Till saken hör att jag i tisdags hade en liten utbildning för bland annat honom och hans sekreterare och då tyckte han inte att det var så viktigt, han gick nämligen efter en halvtimme.

Men det är väl så man ska vara om man ska bli chef.
Pisspung.

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Pisspung var rätta ordet!

Singelmamman sa...

Nilla: Visste att du skulle förstå!

DDT sa...

Ah chefer! Min chefs favoritknep är att tvinga mig att släppa allt för att skriva något jätteviktigt och sedan låta jobbet ligga i en månad utan att röra det. Känns jättebra när man har suttit till tio på kvällen för att få det klart.

Singelmamman sa...

Tjockis: Jasså han jobbar hos dig. Ja han har jag också haft.