torsdag 29 oktober 2009

Hemma inte alls alltid bäst

Så har vi landat i hemmets lugna vrå. Tonårsdottern drog likt min avlöning iväg med kompisar till stan. Jag och tonårssonen ska gå oss en promenad, till det något större centrum i närheten. Absolut inhandling av tvål. Herregud så jag slår mig loss på shoppingfronten. Hittar vi en badrock till sonen blir det extra bra.
Ikväll ska jag och arbetskamrat G gå på Zita och se den finska filmen Förbjuden frukt. Jag har ingen aning om vad det är för film, men G och jag brukar se finska filmer på Zita. Och hittills har jag inte blivit besviken, men djupt berörd. Fast det är klart, finska filmer är lite som sonen sa; två meningar, en i början och en i slutet.
Och bion Zita är underbart trevlig, och har en härlig bar/restaurang i anslutning. Där blir det ett glas vin.
Hörs senare ikväll!

4 kommentarer:

Garlica sa...

Sån lyx har vi inte på biograferna här. ;-)

Singelmamman sa...

Garlica: Det är synd, för Babs, som stället heter, är jättetrevligt.

Agneta sa...

Jag gillar också att se udda filmer, de får gärna vara konstiga, bara jag blir berörd.

Singelmamman sa...

Stort o smått: Då kan jag verkligen rekommendera de filmer som Finländska institutet visar i Sverige.