fredag 30 oktober 2009

Idag

En halv jobbdag. Kan tänka mig att ha det så, en till en och en halv jobbdag i veckan. Jag har alltid varit av uppfattningen att jag inte ska överdriva, och jobba mycket är att överdriva.
Har ett hundratal olästa jobbmejl! Herregud, jag känner mig mejlbombad. Det borde vara förbjudet. Och så ska jag göra en räkning på projekttimmar jag gjorde mars-maj. Suck, varför gjorde jag inte det då? Avskyr sånt.
Som grädde på moset är det stambyte i den del av korridoren jag sitter, det betyder att bara en toa finns i närheten, och vatten/kaffe får hämtas i en annan del av korridoren. Ja jag vet, det är fånigt gnäll, men det underlättar inte arbetet nämnvärt kan jag säga.

Men 13 idag stämplar jag ut och går och tränar, jag har minskat sju centimeter i midjan sedan september. Och det känns ok. Jag har ju inte ngn våg, så jag vet inte om det blivit skillnad där också, och det bryr jag mig mindre om. Kläderna sitter bättre, det är huvudsaken.

Vid 11 ska jag ringa och väcka sonen. Fast känner jag honom rätt är han redan vaken då.

4 kommentarer:

Agneta sa...

Hahaha! Ulf Lundell! *?* =))

Jag hade också slutat kl 13 idag om jag hade jobbat, men jag är ju ledig idag! Leeeeedig!

Snart dags att sova middag tror jag.

Singelmamman sa...

Stort o smått: Ja Ulf Lundell! Honom kan jag lyssna på och prata om jämt. Sov gott, själv ska jag iväg och träna nu, snart.

nillas liv på pinnen sa...

Mailbombningen kan jag prata mycket om. Helt sjukt är det! Man hinner ju knappt jobba längre för alla mail man ska läsa och svara på! *spottar och fräser*

Och för övrigt har nog min midja ökat med sju centimeter här under hösten så vi går jämnt upp. Bra va!

Singelmamman sa...

Nilla: Det är du och jag! *spottar och fräser också* Tack för att du tagit mina sju centimeter.