onsdag 14 oktober 2009

Tjock tv och stationär dator

Känns som artonhundratalet, i bildlig bemärkelse. De trådlösa bredbandsuppkopplingen behaga med mig skämta aprillo. Vägrar alltså att fungera. Sitter i sonens rum och harvar på den stationära datorn. Inget fel i det, men han är 190 cm i strumplästen och jag lite kortare, och stolen är inställd på hans längd. Det gör att jag sitter nästan på golvet.

"Ja men höj stolen då" hör jag någon bak i salongen säga. Visst om jag kunde. Stolen är mer högteknologisk än allt annat vi har i lägenheten. Vill inte riskera att flyga ut genom fönstret. Speciellt som jag inte har några kläder på mig att prata om. Varför vi nu skulle prata om mina kläder?

Dags att summera dagen.



Klart.

Imorgon är det i alla fall en ny dag. Hoppas jag.

5 kommentarer:

Agneta sa...

Hahahaha! Ser framför mig hur du flyger iväg från stolen!
De kan verkligen vara hightec! Så dumt...

Ja, i morgon är en ny dag, tackgodegudfördet.

Singelmamman sa...

Stort o smått: Jag ser den bilden också. Sicken tur vi har, att morgondagen är en ny dag. Tänk om det var som "Måndag hela veckan" med Bill Murray. *ryser*

Singel i storstan sa...

Ja, vi går och lägger oss nu och vaknar upp imorgon då världens bästa dag börjar! *hoppas*

nillas liv på pinnen sa...

En sån stol vill jag också ha. Lite överraskningsmoment i tillvaron skulle kanske pigga upp.

Singelmamman sa...

Singel: Klart det blir världens bästa dag!

Nilla: När du säger så inser jag ju stolens fördelar. Och alldeles gratis. *letar katapultspakar*