torsdag 1 oktober 2009

Det hade jag inte förväntat mig

Städade igår, köpte en mirakelmopp till golven. Enligt min kära tvillingsyster är det även mirakel för städviljan. Och ta mig tusan, hon hade rätt. Kan tänka mig att moppa golven idag igen. Fast det får bli efter att jag har firat min kompis A, optiker. Som så ansvarsfullt sa att jag inte ska ta bilen för hon vill bjuda på vin. Och den glädjen tar jag inte ifrån henne. Eller mig heller för den delen.

När badrum, lilla toan och köksgolvet var städat och klart och kladdkakan till fredagens tjejträff stod och svalnade, skuttar jag raskt in i vardagsrummet för att slänga mig i soffan. Men tvärstannar och skriker. Nä ingen spindel, men ett granbarr! Ett GRANBARR! sätter sig mitt emellan lilltån och ringtån. Var i hela fridens dagar kom det barret ifrån?

Vill minnas att jag slängde ut granen i början av januari och ja syster, jag har både dammsugit och torkat golven flera gånger efter det. Hm, attans ont gjorde det också.

7 kommentarer:

Anna sa...

Mirakelmopp. Vill ha! Var får man tag på en sådan...

segsliten sa...

Vad är det för mirakulöst med den? Om den städar själv får du gärna skicka en hit. Omgående!
Kram ☺

Singelmamman sa...

Anna: I vilken ICA, Konsum som helst.

Segsliten: Det mirakulösa är att den bara behöver lite fukt på självaste moppen och sen fångar den upp allt skit. Ja nästan som om den städar själv.
Kram!

nillas liv på pinnen sa...

Jag behöver en mirakelmopp! Jag köper aldrig sånt som heter något med "mirakel" för jag utgår från att det är lurendrejeri, men om du säger att den funkar så blir det en.

Singelmamman sa...

Nilla: Gissa om jag varit motståndare. Men det funkar. Och ingen är mer förvånad än jag.

lastbilstanten sa...

Här behövs verkligen ett mirakel för att det ska bli städat. Har i omgångar skaffat hem både det ena och det andra för att liva upp det jobbet. Får kanske testa det...

Singelmamman sa...

Lastbilstanten: Vill inte öva påtryckning. Men ja, gör det, skaffa en.