söndag 18 oktober 2009

Att bli besviken.

Vet att tonårsdottern blev besviken igår, och för mig är det en känsla vi alla måste möta ibland. Men hon blev dubbelt besviken, av olika skäl, och det kändes inte rätt. Det val hon gjorde, blev lite fel, och jag kunde bara försöka råda henne utan att fatta beslutet åt henne. Vi får se hur hon handskades med det när hon kommer hem imorgon.

Den här dagen har varit som en lisa för (skälen, min skäl) får ursäkta min svenska, hade lite för bråttom, själen menar jag. Vinterbonat på landet, lång förmiddag med bokläsning, och lugn och ro. Några minuter i solen också. Tvättat och god mat GI, och gott rött vin. Nu den engelska versionen av Wallander.

Imorgon är det den där dagen innan tisdag. Den som förhoppningsvis har vett att inte ta så stor plats den här veckan och låta själen må bra.

6 kommentarer:

Ting sa...

Hoppas dottern kommer över det snabbt!

Agneta sa...

Åhnej! Är det hatdagen i morgon. Redan? Vill inte.

Realisten sa...

Tisdagar är alltid värst. Jag tror att jag har nämnt det någon gång förut :).

Anonym sa...

"En lisa för själen, min själ" heter det väl??
Om inte så har jag skäl att dra igenom svenska lexikonet en gång till.
Kära syster, du var väl ändå inte frånvarande sååååå ofta från svenska lektionerna??!!
KRAM!

nillas liv på pinnen sa...

Måndag!? Hade inte du avskaffat dem sa du?

Singelmamman sa...

Kära anonym: Ibland går det fort, du har sååå rätt. Jag ändrar.

Ting: Ja, det hoppas jag också, framförallt att hon ser att de val hon gjore var rätt i stunden. Och inte ångra för mycket.

Stort och smått och Nilla: Suck, suck, suck. Vi gör som med Belgarna, ignorerar den.

Realist: Hm, ibland är även tisdagar lite måndagliga.