onsdag 7 oktober 2009

Irriterad

Dagen kunde ha börjat bättre. Jag tvingas tjafsa med en arbetskamrat som påstår att han skickat dokument till mig i augusti. Och jag har absolut inte fått dokumenten. Så långt vore det väl ok om han inte också dragit in min chef, hans egen chef och vår vice vd i diskussionerna. Och sakfrågan handlar om information som saknas på vår hemsida.

Eftersom det är jag som administrerar vår hemsida är det alltså jag som får skit för allt som inte står där. Oavsett om jag har informationen eller inte. Och det är så här väldigt ofta. Att vi som informerar saknar just information men får skit för det ändå. Usch det är så förbannat trist när det blir så, och det gör mig låg och oinspirerad.

Tur att jag ska gå och träna på lunchen. Och jag glömde det viktigaste; tur att min chef ser bortom allt det där och "håller" på mig! Hejja honom.

8 kommentarer:

Agneta sa...

Men ååå vad irriterande!!! Tänk ut några bra hämndaktioner! Moahaha!!

Singelmamman sa...

Stort o smått: Önskar det gav resultat. Men tror tyvärr inte det. *dyster*

Anonym sa...

Så är det alltid i vår bransch. Men det beror välan på att många som helt enkelt glömt eller inte orkat göra det de borde säger att de inte fått mejlen bara för att skippa få skit... Och då får ju vi hela skiten.
Irriterad? Jag ?! på en skala 1-10 sådär 16,8

Singelmamman sa...

Anonym: Ja, och tänk att det alltid är chefer, småpåvar och annat löst folk som klarar sig från den där skiten. Som kletar sig fast på oss vanligt dödliga.

Maj Korner sa...

Han får väl bevisa att han skickat det tidigare genom att skicka det igen från "sent". Kan han inte det kan du ju räcka lång näsa åt honom.

Singelmamman sa...

Maj: Jo du, han hade "tyvärr" raderat det, för han är duktig och städar sin dator förstår du... Till skillnad från mig som har kvar allt som kommit in sedan Hedenhös. ha!

Realisten sa...

Jobbar vi på samma arbetsplats :)?

Singelmamman sa...

Realisten: Haha! Om så väl vore... Vilken underbar plats det hade varit i så fall.