lördag 20 november 2010

Nä så här kan vi inte ha det!

En väldigt bra dag, all tvätt tvättad. Mycket tid till filosoferande = slötitta ut genom fönstret. Läsa tidningen i lugn och ro. Resten av morgontidningarna från veckan tar jag med på tåget i morgon. Ikväll for jag i väg till stan vid 17-tiden för att träffa personen bakom bloggen med det träffande namnet Livsnjutaren. Jag har tidigare skrivit och berätat om burken med de torkade kantarellerna jag fått av henne, och nu... Nu hade hon med sig en burk kantarellchutney! Fantastiskt generöst av henne. Receptet på det kommer visst från den här bloggen. Men nu måste det bli slut på att föda mig med kantareller. Och hur var hon då, Livsnjutaren? Jo men alldeles jättetrevlig naturligtvis. Vi fick två timmar i lobbyn på hotellet där hon är, och jobbar :-) Ett sånt jobb skulle jag nog också kunna ha, åtminstone de timmar som just är på hotellet. Jag har sagt det förr, och jag kommer nog säga det fler gånger, att blogga har gett mig många, många fantastiska möten. Människor jag troligtvis aldrig skulle träffat annars.

I morgon åker jag till Norrköping och hit! Äntligen! Fast vi har ju träffats tidigare, men väldigt hastigt. Jag tror att jag och Realisten är bloggtvillingar. Och jag har förberett en liten överraskning. Något som speglar min person. Nä det berättar jag inte om nu.

8 kommentarer:

Sus sa...

Ni ska ligga va?
Jag visste det!

Hälsa =)

Singelmamman sa...

Sus: Va, måste jag förbereda det också? Fan, det trodde jag man bara gjorde.

Jag ska självklart hälsa! :-)

Fru Venus sa...

Förväntar mig en detaljerad rapport av morgondagen och träffen med min favoritrealist! Nattikram :o)

Singelmamman sa...

Fru Venus: Lovar! Nattkram redan? Nu igen... :-)

Realisten sa...

Men vänta här nu. Var vi inte överens om att inte planera? Och nu har du planerat en överraskning?
Och så ska vi visst planera ett ligg också. Hm. Nu måste jag platta håret och raka benen också. Vilken kravlista det blir nu. I kväll tar jag inget sömnpiller, vill inte riskera att somna, måste vara uppe och planera hela natten. :-)

Singelmamman sa...

Realisten: Min överraskning var lätt både att planera och . . . Det där med liggandet kom lite överraskande för mig med, men måste jag raka benen? Jag har inte gjort det på hela året tror jag. Ta du en tablett, vi kan väl planera ihop imorgon istället.

Livsnjutaren sa...

Nästa gång blir det helkväll med vin;)

Singelmamman sa...

Livsnjutaren: Ja, middag och vin och mer prat. Ha en fortsatt fin kväll och bra morgondag.