Visar inlägg med etikett ikväll äter jag laxsmörgås och en bit brie på knäckebröd. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett ikväll äter jag laxsmörgås och en bit brie på knäckebröd. Visa alla inlägg

lördag 20 november 2010

Nä så här kan vi inte ha det!

En väldigt bra dag, all tvätt tvättad. Mycket tid till filosoferande = slötitta ut genom fönstret. Läsa tidningen i lugn och ro. Resten av morgontidningarna från veckan tar jag med på tåget i morgon. Ikväll for jag i väg till stan vid 17-tiden för att träffa personen bakom bloggen med det träffande namnet Livsnjutaren. Jag har tidigare skrivit och berätat om burken med de torkade kantarellerna jag fått av henne, och nu... Nu hade hon med sig en burk kantarellchutney! Fantastiskt generöst av henne. Receptet på det kommer visst från den här bloggen. Men nu måste det bli slut på att föda mig med kantareller. Och hur var hon då, Livsnjutaren? Jo men alldeles jättetrevlig naturligtvis. Vi fick två timmar i lobbyn på hotellet där hon är, och jobbar :-) Ett sånt jobb skulle jag nog också kunna ha, åtminstone de timmar som just är på hotellet. Jag har sagt det förr, och jag kommer nog säga det fler gånger, att blogga har gett mig många, många fantastiska möten. Människor jag troligtvis aldrig skulle träffat annars.

I morgon åker jag till Norrköping och hit! Äntligen! Fast vi har ju träffats tidigare, men väldigt hastigt. Jag tror att jag och Realisten är bloggtvillingar. Och jag har förberett en liten överraskning. Något som speglar min person. Nä det berättar jag inte om nu.