torsdag 11 november 2010

Så var det!

Lunchen, som om vi bara stannat upp ett tag och sen fortsatt prata. Trots att vi som sagt bara setts i periferin. I vår ungdom... Obs! Ungdomsåren ligger väldigt långt bort. Hur som helst, klart vi visste att vi setts och när, var och hur också. Men till Vetekatten går jag inte på ett bra tag. Det var gott, jättegott, jag tog en laxsallad, men eftersom jag undviker potatis så lämnade jag ganska mycket mat kvar, (japp, jag vet att jag får skylla mig själv) och lämna mat för 90 kr, det varken vill eller har jag råd med. Vi kommer i alla fall inte vänta 20 år på nästa lunch.

12 kommentarer:

Knasterfaster sa...

90 kronor är hutlöst för en lunch. Bra ändå att du hade trevligt och att ni kommer luncha tillsammans igen om mindre än 20 år.

Elin Damberg sa...

Glöm fort bort de där pengarna! Härligt att bara kunna ta vid...

:-)

S sa...

Vad trevligt att ni hade det trevligt iaf!

Shamrock sa...

Vad kul

Rut-Knut-Tjut sa...

Här i Umeå kostar luncherna minst 85 överallt, typ. Kul att ni hade en trevlig lunch.

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Det kanske blir lunch om 18 år ;-)

Elin: Vilka pengar?

Stina: Om!

Shamrock: Märkligt kul!

Singelmamman sa...

Rut-Knut: På mitt lunchställe, på jobbet, kostar en buffélunch, visserligen subventionerad, 48 kr.

Malla sa...

90 spänn, vilket rån!
Men bra att ni hade det trevligt :D

Singelmamman sa...

Malla: Ja, jag kände att jag borde okynnesdruckit mycket kaffe för att få valuta för pengarna. Trevligt helt odiskutabelt! :-)

Petra sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Petra sa...

Jättetrevligt, vill jag tillägga så klart!

Vet ni andra: Ann ser ut precis som hon gjorde för typ 25 år sedan, eller när det var vi sågs senast. Hur går sådant till? Sunt leverne, förmodar jag, och många sallader - dock inte så dyra hoppas jag.

I all min ödmjukhet måste jag berätta att om du googlar på Månstad så kommer det bland annat upp en Ikeasoffa, och om du googlar på mitt namn och Månstad, så kommer det bland annat upp en artikel som berättar att det är jag som döpt den... *rodnar lite*

Vore jättekul att ses igen - över lunch förstås, eller kanske över ett glas vin nästa gång? (För man kan väl inte dricka vin på lunchen, eller?)

Singelmamman sa...

Petra: Men snälla nån så snällt sagt! Tusen tack för det. Jo jo sunt leverne... *harkel*
Visst kan man dricka vin på lunchen! (Men det kankse ändå är bäst att ta det efter jobbet.) Jag ska genast googla! Och du, jag måste faktiskt säga att du är dig precis lik du med. Och lika positiv som jag minns.