tisdag 30 november 2010

Dags igen för...

Saker Singelmamman funderar onödigt mycket på!
1) Är det tyskarna som döpt floden Oder, eller?
2) Varför jag ligger på bara ena sidan av sängen, ca 80 cm När jag har en säng som är 180 cm bred? Och varför alltid närmast fönstret?
3) Hur kan det bli så väldans varmt i rummet, beror det på att jag tänt närmare 20 ljus och samtidigt sitter med fleecetröja på mig?
4) Var det verkligen värt att vaccinera mig och tonåringarna?
5) Hur länge sen är det jag hånglade?
6) Vad blir det för mat imorgon?
7) Hur många blir vi på middag imorgon?
8) Vad ska jag ha på mig på lördag?
9) Var jag hittar avloppsrens som inte är kaustiksoda, nu när min lokala affär slutat sälja det?
10) Varför sitter inte badkarsfronten kvar efter avloppsrensningen när den satt så fint innan?
11) Vem orkar läsa långa, meningslösa listor?
13) Är det för tidigt att ta bort den papperskassen med gamla kläder som stått i vardagsrummet sedan i juni?
14) Vart tog nr 12 vägen?

10 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Jag orkar inte svara på alla frågorna. Jag väljer att svara på nummer 2 och 5. På 2 svarar jag. Ta för dig av sängen. Bred ut dig. Det är din säng och där får du göra vad du vill! På 5 svarar jag. Har du glömt det så var det nog väldigt länge sedan.

Fru Venus sa...

Skit i tolvan, men finns det nåt för "J" i papperskassen? Nattikram!

Maj Korner sa...

På 5 svarar jag 9 veckor sen. På 9 svarar jag Konsum och så undrar jag om den där andra kassen bakom dörren i hallen står kvar?

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Femman, ja så länge sen är det!

Fru Venus: Det var den hon fick kläder ur, i somras. :-) Men jag tror det kan finnas i ett tonårsrum här... Kram!

Maj: Hahaha! Vilket fantastiskt minne du har! Jo den åkte nog när du var på kryssning har jag för mig. :-) Konsum ska jag kolla. Tack.

Sus sa...

Nu kan jag inte sluta fundera på vart 12 tog vägen. Och vad stod det där?

Agneta sa...

Jag gillar att läsa listor. Och skriva listor. Funderar på att skriva en själv - allt för att slippa sätta igång med röjandet som jag lovat mig själv och alla andra.... Suck. Känner jag inte mig själv bättre?

Anonym sa...

På tvåan svarar jag: Jag gör precis likadant. Resten av sängen är till för barnbarnet, men han är ju inte så ofta här förstås. Finns ingen annan som gör anspråk på den delen av sängen.
På femman svarar jag: har absolut ingen aning, så länge sen är det...
På åttan svarar jag "myskläder" och sen inkluderar jag nåt med mat där också. Barnbarnet kommer hit och han önskar köttbullar med potatismos som lördagsmeny! Efter det blir det lördagsgodis, Julkalendern, lite småmys och sen i säng med saga eller bara berättande... *längtar*
/Småländskan

Singelmamman sa...

Sus: Ingen aning!

Stort o smått: Jag skriver aldrig listor av princip.

Anonyma Småländskan: Låter jättehärligt, men jag ska ut på galej med middag så tyvärr kan jag inte välja mysbyxor. Synd, synd.

Lilla Blå sa...

Nr 13 hade jag kunnat skriva själv. Nr 13 är av någon okänd anledning alltid aktuell i mitt hem och gissa om jag funderat över varför?!?!?

Anonym sa...

Lilla Blå: Egentligen skulle nr 13 kunna vara både nr 1, 2 och så vidare, om jag kollade runt i hemmet lite... Oh way oh way!
Singelmamman