fredag 12 november 2010

Fan vilken berg och dalbana och här ska det säkert vara ett bindestreck mellan orden också, orka.

På tunnelbanan avslutas min jobbdag med dagens bästa. Ohejdbart skratt och en kvinna mitt emot mig som osäkrade sin mobil, ifall jag skulle bli farlig. Jag såg hennes blick; "den där kvinnan är galen, rör hon sig så slår jag ner henne" Gissa om jag böt plats. Jag flyttade mig till stället som orsakade mitt okontrollerbara skratt; Sus. Ständigt denna Sus! :-D Jag lärde henne en viktig sak idag i alla fall. Stockholmare byter inte plats i t-banan om de inte är nära sin egen station eller helt hundra på att någon ska gå av och lämna en plats ledig.

6 kommentarer:

Elin Damberg sa...

Skulle hon slå ner dig med MOBILEN? Låter lite felprioriterat? Eller skulle hon bara ta en bild på freakshowen och publicera på SIN blogg? Frågor frågor...

Må resten av kvällen och natten bli dig till behag. :-)

Singelmamman sa...

Elin: Ja, som jag skrattade åt "något osynligt" (Sus) kan kvinnan mycket väl tänkt sig slå ner mig med mobilen. Kram

Knasterfaster sa...

Ha ha ha, jag kan se ditt ohejdade skratt framför mig. Tur att hon inte slog dig. KRAM (ja jag är vaken redan)

Fru Venus sa...

Hon ville nog ta ett foto för att ha o titta på när hon var riktigt nere ;-) Morgonkram! Jackorna är för små för yngsta om du tänkte så.

Sus sa...

Hahaha! Nä-ä..nu fick du gång mig igen..

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Hon kunde nog gjort det. Vad tidigt du är!

Fru Venus: Hoppas det! Kram!

Sus: Jag vet, jag kommer igång jag med. :-)