tisdag 9 november 2010

Första glöggen avklarad för i år

Äldsta följer en god tradition här i släkten. Snyter sig så det låter som en elefant. Det verkar som om min förkylning hamnade där. Jag slängde visst ur mig ett hastigt löfte ikväll för mig och tonåringarna. (och Sus förstås) att glögggrytan nu ska puttra i två månaders tid. Men scheisse! jag har glömt hur sött glögg är. Så nu blir det nog inget glögg förrän till helgen.
Styvpappa önskar sig visst en blå keps i fars dags present. Jag kollar nog på det på fredag.

5 kommentarer:

Jos sa...

blev också glöggsugen av slaskvädret ute. men besinnade mig och tog en pepparkaka i stället. glöggen får vänta till advent. som infaller tidigt i år. :-)

Sus sa...

Jag tror även din underrubrik gjorde shit till.

Och jag fnissar fortfarande.

Veronica sa...

NEEEEEEEEEEEEEJ!!! Vad är det för FEL på er?!? DIG?!? *GAAAAAAAAAAAAAAAH*

Man dricker för h-e inte glögg före 1:a advent har jag ju sagt! *morr*

*pöss*;-P

Singelmamman sa...

Jos: Ja jag noterar, tidig advent. Nästan som när en kompis till mig sa; april infaller ovanligt tidigt i år... han menade påsken.

Sus: Idag har jag tvättstugan, tror jag behöver mer än en skvätt glögg.

Veronica: Nu ser jag din text väldigt svagt.

Veronica sa...

Jag förväntar mig besök på första advent. Glöggavsmakning OFFICIELLT!!! Jag har typ 10 sorter hemma, vi kan festa som f-n hela dagen. *bestämmer*

Om inte annat så måste vi ju provsmaka så vi vet vad som ska bjudas på på tredje advent. *flinar*